• Marsbrud07

    Hur lära sig stt dansa vals?

    Varken min blivande man eller jag kan dansa vals. Hur gör ni för att lära er det? Finns det någon DVD eller liknande att köpa så att man slipper gå på dansskola?

  • Svar på tråden Hur lära sig stt dansa vals?
  • Anettan73

    Fanns en tråd nyligen där någon hade lämnat en adress till en hemsida som lärde ut

  • Cissit

    musikbutiken.se och discshop.se har instruktionsdvd:er att köpa. Jag har inte testat någon av dem men jämfört med att ta lektioner så kostar det ju inte så mkt så det kanske kan vara värt att testa. Jag tror jag kommer beställa någon av dem.

  • rosalin

    jag kontaktade en kille som håller i bland annat buggkurser och gameldans här i närheten. Sen hörde jag efter om fler par ville vara med och så tar vi privatlektioner av honom nu

  • girlfriend

    vals ska man ju dansa o va helt inställd på detta men har börjat tänka om. jag vet hur man gör men inte min blivande man, vi kommer inte ha så mycket tid att öva o defenitivt inte ta lektioner (men vilken bra ide, blir ju nåt man verkligen gör ihop!) så jag tror vi e inne på att ha en lugn låt o dansa slowdans, alltså en hederlig tryckare, e det konstigt tycker ni?

  • annika26

    Jag tycker inte alls det är konstigt! Hade tänkt göra det själv...

  • Kärlek ger näring åt själen

    Men om du kommer ihåg hur man gör så är det inte så jätte svårt att lära din m2b Jag lär min genom att ta samma steg som honom fast framför honom så han följer mig. Sedan så har vi börjat att dansa som man ska. Hoppas att du förstår hur jag menar. Jag har inte dansat vals på över 16 år men det sitter långt bak.

    Det enklaste är nog att hitta en låt som går i tretakt och sedan känna in musiken

    Lycka till


    girlfriend skrev 2008-04-07 16:34:00 följande:
    vals ska man ju dansa o va helt inställd på detta men har börjat tänka om. jag vet hur man gör men inte min blivande man, vi kommer inte ha så mycket tid att öva o defenitivt inte ta lektioner (men vilken bra ide, blir ju nåt man verkligen gör ihop!) så jag tror vi e inne på att ha en lugn låt o dansa slowdans, alltså en hederlig tryckare, e det konstigt tycker ni?
Svar på tråden Hur lära sig stt dansa vals?