Hur adressera till stor familj?
Normalt skriver vi xxx xxx & xxx xxx men när det är en stor familj med många barn, vad skriver man då? Är det okej att skriva xxx med familj eller är det oklart? Ska alla bjudna namnges?
Normalt skriver vi xxx xxx & xxx xxx men när det är en stor familj med många barn, vad skriver man då? Är det okej att skriva xxx med familj eller är det oklart? Ska alla bjudna namnges?
Ja hur gor man egentligen?
Jag har en familj dar jag vill bjuda foraldrarna och tva barn med resp. Men en av "barnen" har en liten som inte ar bjuden da vi har barnfritt. Da kan man ju knappast skriva med familj, eller?
Om hela familjen utan undantag är bjudna så skriver man väl helt enkelt "Familjen Nilsson" på kuvertet...vill man förtydliga det så kan man ju namnge alla i själva inbjudan också...
Är det inbjudan till hela familjen, tycker jag att man kan skriva FAmiljen XX, istället för namn
Det låter bra med Familjen XX! Tack
Varsågod
Men om dem har olika efternamn då? Skriver ma familjen xxx-yyy då eller?
Liten kuggfråga
Jag skulle göra det, eftersom det är en familj. Sen om det är helt rätt efter etikettsboken struntar jag i, det ser och låter bra ut tycker jag
Så har vi skrivit! Antingen Familjen x (om de delar efternamn) eller familjen x/y (om de har olika efternamn.)
Men till Gizmos. Bor hela denna familj i samma hus? Ni får nog i vilket fall som hellst skriva att ni önskar ett barnfritt bröllop så blir det tydligt.
Paeonia
Nja, det gor dom inte, men inbjudan gar till foraldrarnas hus. (Maste bara saga att dom ar som en "extra" familj till mig).
Men jag hade tankt skriva i "Info" kortet att det ar barnfritt.
Ja, då förstår jag. Då går nog budskapet fram.
Jag tyckte väl att verkade vara en väldigt stor familj under samma tak annars, haha.
Paeonia
haha,ja!! Sa fel det kan bli...