• Celeste97

När är man en bridezilla?

Som det står i rubriken, var går din bridezilla-gräns? Är du en själv, eller känner du kanske någon som är det?

• Svar på tråden När är man en bridezilla?
  • krian87

Jag ligger nog på gränsen ibland känns det som=) har väldigt svårt att deligera ut till andra o de e inte för jag har "en bild" över hur det ska vara, utan... jaa.. jag vill inte egentligen.. hihi plus så kan jag bli lite snäsig om någon "förolämpar" mig eller gör så jag känner mig stött..

• Joji

Hmmm... En första tanke jag får är... Jag kan tolka ordet på flera sätt.

Om man menar en som är jätteengagerad i bröllopet och vill att det ska bli bra, så är jag kanske en!

Men, jag är inte den enda som är engagerad, utan min m2b är det också. En Bridezilla tänker jag vill ha det just som HON vill, och mannen är mer ett passivt bihang. Och, att hon är respektlös mot andra i sin kamp för att få de som hon vill...

Som sagt: man kan tolka ordet på olika sätt!

• Lady o Lufsen

En bridezilla är -för mig- när en tjej/kvinna som blir så besatt av sitt bröllop så att hon därmed blir odräglig för sin totala omgivning med krav på total uppmärksamhet,uppassning och total medgörelse av alla andra...en krävande, otrevlig och överlägsen attityd som hon anser kan legitimeras med att HON minsann ska gifta sig.
    DET är för mig en bridezilla- och det ska man nog passa sig för att bli- inget att sträva efter...

• Celeste97

Haha, min bridezilla-gräns handlar om vilken nivå man börjar detaljstyra sitt bröllop på... Som att fundera på vilket toapapper man ska ha! Kom på mig själv idag med att notera för mig själv att Lambi har hjärtan på sina toarullar nu till alla hjärtans dag... ..och sen grimaserade jag, och insåg att jag höll på att bli en bridezilla! *skrockar*

Nä, i ärlighetens namn tycker jag att alla brudar2B här inne är otroligt duktiga projektledare som är ute i god tid med bokningar och har koll på alla detaljer, köper in saker från utlandet och lägger scheman samtidigt som de ofta måste entusiasmera sin blivande brudgum (projektkollega) och får ta emot kritik från släkt och vänner som har synpunkter på just deras projekt. Att bli kallad bridezilla för att man är engagerad och effektiv är inte schysst!!! Men vi kan ju få skämta lite med oss själva, inte sant...

• Kärlek ger näring åt själen

Bridezilla för mig (tänker på den en tjej som var med i programmet med samma namn).. Hon var en totalt otacksam tjej som KRÄVDE att alla skulle följa hennes minsta vink och gud nåde den som inte gjorde det hon sa för då flög hon bokstavligt talat upp i luften av raseri för att de inte lyssnat.. Hennes blivande man fick sig många törnar för att han inte var tillräckligt engagerad m m .. och när den stackaren väl kom med något förslag så nervärderade hon hans förslag... :'( Och när hon provade klänningen och den inte passa henne trots utprovning fick kvinnan i butiken en utskällning för det...Detta är en bridezilla för mig.

En tjej som kan vara världens goaste tjej fram till det att hon börjar planera sitt bröllop och det börjar bli närmare dagen D .. Och hon förvandlas till ett otacksamt,elakt monster som bara ser sig själv..

Hua för min del så önskar jag def inte att jag blir en sådan person.. Men samtidigt så ser jag till att både jag och min blivande mans åsikter väger lika tungt för det är som det står längre upp.. Det är trots allt ett projekt man ska ro i hamn TILLSAMMANS

• No1Hitman

Jag tycker själv att det är jätteroligt att sitta och planera, så inte min blivande brud behöver göra allting själv.

Jag tycker ibland att det kan bli lite ensamt som man här på Bröllopstorget det finns inte så många män här som man kan utbyta ideèr med, De svar man får är oftast utifrån brudens perspektiv(vilket givetvis också är jättekul).

• Celeste97

Oj, jag borde förstås skrivit att "alla brudar2B OCH brudgummar2B här inne är otroligt duktiga..." *ställer mig i skamvrån och begrundar mina fördomar*

Men då kanske du kan svara på vad en manlig bridezilla heter?

• Mirri

En bride- (eller groom- )zilla för mig är någon som inte kan tänka på något annat än bröllopet och måste bestämma allt själv. Men jag tror att det som med allt annat finns olika nivåer på det. Jag tror jag är en lite smyg-bridezilla själv. Kanske en särskild sort typ mirrizilla

• DetOrdnarSig

Instämmer helt med Lady o Lufsens definition. Att vara helt fanatisk angående sitt bröllop räcker inte, utan det är när det börjar drabba omgivning på olika sätt som det går över gränsen till att bli en bridezilla.

• girl in love

Kanske att ens bröllop får helt orimliga proportioner och gör att man inte är närvarande i verkligheten

• Celeste97

Du menar när man bara sitter och surfar BT hela dagarna..?

Svar på tråden När är man en bridezilla?