• carin1983

kalla fötter

Den 5 april 2008 smäller det. Då blir vi man och hustru. så häfitgt det ska bli. Men guuuuud vad jag är rädd. Inte för äktenskapet men för cermonien i kyrkan. Jag avskyr att stå i centrum och jag hade gärna velat ha ett litet mysigt bröllop men det vill inte min blivande man. Detta gör att jag blir grymt nervös. Har nästan kännt att jag jag vill strunta i allt och rymma (skulle jag aldrig göra). men samtidigt vill jag ju så gärna gifta mig med min darling. Är det detta som kallas för kalla fötter? Hur känner ni? Var/är ni nervösa? vad gör ni åt det? hur sjutton ska jag tänka för att lugna ner mig. AAAAAARGH!!! och ändå är det så långt kvar.

• Svar på tråden kalla fötter
  • Didaa

hehe jag ska också gifta mig den 5 april 2008.. jättenervös ... tänker på allt som kan gå fel .. men det blir säkert bra.. det viktigaste är att man har sin älskling vid sin sida =)..

• Bride in England

Men kan ni inte kompromissa? Maste det var pompa o stat, kan ni inte gora nagot mittemellan? E ju inge kul om du ska kanna dig sa nervos infor ceremonien - visst fjarilar i magen har nog alla men du ska ju inte kanna att du nastan vill rymma ivag.

• carin1983

Vad kul Samma dag och allt. Har ni kommit långt i planeringen?

Allt är ju redan bokat och bestämt, kan inte ändra oss nu. Det är först nu jag har insett hur grymt stort och jobbigt det blir. Inbjudningarna är iväg skickade, finns ingen återvändå. Jag varnade min m2b för detta innan vi började planera men han va mycket bestämd. Som sagt...avskyr när alla blickar är riktade mot mig.

• Bride in England

Men jag tankte att ni kanske kan andra pa smagrejer - som att ni kanske i kyrkan kan sta bortvanda mot gasterna mesta tiden, och kanske gora ceremonien kortare osv? Kanske finns saker du ar extra orolig for som ni kan andra lite i?

• carin1983

hmmm jo så har jag inte tänkt på det. När man avger löften...måste man då rabbla allt prästen säger eller räcker det med ett ja som i usa typ. Har sen skräck av stora mått. Det hade ju varit fint med personliga löften men jag tror inte mina nerver kommer fixa det.

• Bride in England

Jag skulle pratat med prasten om din oro o fragat honom om ni kan gora det sa enkelt som mojligt. Kan tanka mig att det finns olika varianter pa hur man kan gora - ar dock inte saker. Men hor med prasten tycker jag. For ovrigt tror jag att det kommer att ga jattebra nar du val star dar, vacker i din brudklanning bredvid din alskade

• grabbarna

dom bröllop jag varit på har dom inte rabblat alla löften, jag trodde inte en att man gjorde det. sen kan du ju alltid ta lite valeriana dag som är ett milt lugnande hälsokostmedel

carin1983 skrev 2008-01-29 18:32:02 följande:
    hmmm jo så har jag inte tänkt på det. När man avger löften...måste man då rabbla allt prästen säger eller räcker det med ett ja som i usa typ. Har sen skräck av stora mått. Det hade ju varit fint med personliga löften men jag tror inte mina nerver kommer fixa det.
  • Didaa

hehe det är två månader kvar =).. vi har planerat nästan allt... det är bara blommorna som ska beställas men vi har pratat med kvinnan som ska göra de så det är inga problem.. vi får beställa blommorna en vecka innan..

man är alltid orolig för hur det ska gå.. det är naturligt för mänskligheten hehe .. vilken tid ska ni gifta er?

• Fröken förväntan

Ha ha, trodde att tråden skulle handla om kalla fötter bokstavligt talat... för i så fall har jag hört att grönt te ska vara bra. Men det kanske funkar mot nervositet också?

• Snödroppe08

Jag känner precis som du, fast vi har valt att gifta oss själva och sedan ha en stor fest för alla. (Lite just därför)

Men det går ju att korta ned vigselprogrammet så du inte behöver stå där så länge och sedan går det att ha en variant på vigseln där du bara behöver säga ja.

Lycka till!

Svar på tråden kalla fötter