• Cross

Skärgårdsbröllop - snälla tipsa om lokal!!!

Plötsligt friade M och nu ska vi gifta oss den 2 augusti. Jättekul - men allt är ju så uppbokat!!!

Vi vill vara nära vattnet, ha "skärgårdstema". Alla ställen i Vaxholm är redan uthyrda. Men var hittar jag en annan lokal?

Vi kommer bara vara 35 pers, så det behöver inte vara något stort ställe.

Kan någon komma med förslag - pleeeease??

• Svar på tråden Skärgårdsbröllop - snälla tipsa om lokal!!!
  • Cross

Ja, det ska ju vara i Stockholmstrakten förståss :)
    Glömde skriva det, 08-a som jag är...

• Cross

Toppen, tack för alla tips.

Är det kanske någon här som känner till en lokal i Stockholm som är havsnära...? Alla som vi har upptäckt är tyvärr redan bokade (förståss).

Alla tips är SÅÅÅ välkomna!

• Celeste97

Aquaria kanske? Muséet alltså.

• augusti2008

blidö wärdshus (blidö kyrka är jättefin och du kan ta båt mellan kyrka och wärdshus)

• Cross

Ni är ju helt fantastiska. Tack för alla bra tips, men glöm inte att jag gärna vill få ÄNNU fler tips. De mesta är redan uppbokade, tyvärr.

• glad o go

kanske inte direkt skärgård men ett jättefint ställe vid vatten är Sigtuna Stadshotell. läckert och charmigt hotell med bra mat och underbara rum i Skandinavisk stil för dem som bor kvar. och så den jättefina lilla kyrkan i Sigtuna vid ruinen... vad den nu heter. och så promenera fr kyrkan genom gulliga Sigtuna....

• tonårsmorsa

Skärgård och nära vatten - hyra båt kanske kan vara något?

• Lyckliga Anna

hmm... Det finns ett vädligt vackert ställe i Åkersberga. Stensnäs kursgård. Ligger precis vid vattnet.De har en festlokal/konferenslokal som är byggd på pålar ut i vattnet... Sedan har de en restaurang med stora fönster ut mot vattnet. Vi funderar på att vara där. Det är kanonfint.

• Humlanekerö

Tänker på ett antal stälen strax utanför stan-på Ekerö,nämligen Skytteholm och Rastaholms värdshus.Båda är jättefina ställen med fina lokaler för bröllop!

Svar på tråden Skärgårdsbröllop - snälla tipsa om lokal!!!