• Höstbrud 2008

Kaptensgården Luleå

Vi har nu preliminärbokat Kaptensgården i Gammelstan, men vi har gjort det här nerifrån Göteborg... Vi har alltså inte sett hur det ser ut där inne och de har inga bilder på sin hemsida. Undrade nu om det finns ngn här på BT som har haft sin mottagning där eller varit där i ngt annat sammanhang och har bilder?? Eller en bra beskrivning Vore tacksam

• Svar på tråden Kaptensgården Luleå
  • Fröken förväntan

Det är min klasskompis bror som driver Kaptensgården. Lovar att kolla med henne om hon har några bilder.

• MidsommarMagnus

Hej Höstbrud!
    Jag och min Laura gifter oss i Luleå Domkyrka på Midsommarafton. Även vi kommer ha vår middag och mottagning på Kaptensgården. Vi har varit där två gånger nu, en gång i somras samt för ett par veckor sedan, då vi även provade på deras mat. Det är ett väldigt fint ställe - vi är jättenöjda!

Jag skulle beskriva det som att gammalt möter nytt. Egentligen är hela stället i gammal design, men det ligger en modern fräsch-het över restaurangen. Helt klart vinnande koncept, i mina ögon.

Restaurang-delen är uppdelad i två; ett stort och ett mindre rum, i linje med varandra. I det lilla rummet kan man exempelvis ha band, eller ha öppet för dans eller nåt. Det får utan problem plats med 40 middagsgäster, men upp mot 50 torde inte vara några större problem och kniper det KAN man säkert klämma in några till.

Maten är väldigt god och Jonas (kan minnas fel) som driver stället är en riktigt genuin kille.

Som du säkert förstår, ligger Kaptensgården väldigt fint till, mitt i kyrkbyn.

Jag önskar dig och din blivande man all lycka! Hoppas detta hjälpt er!

• Höstbrud 2008

Åh tack så mycket för din beskrivning!! Väldigt tacksam då vi troligast inte kommer ha möjlighet att åka upp innan själva bröllopet. Nu kan man känna sig lite lugn iaf, menyförslagen var ju helt underbara! Det blir nog säkert lyckat.

Midsommar är det inte långt kvar till, härligt! Lycka till med allt och hoppas er mottagning blir mycket lyckad!

Svar på tråden Kaptensgården Luleå