• KIKKIHOLMBLAD

Var köpte ni era kuvert?

Beställde ni era kuvert på nätet eller i affär? Hur mycket kostade de ungefär?

• Svar på tråden Var köpte ni era kuvert?
  • FredOchSara

Panduro köpte vi våra.. man får mängdrabatt om man köper fler än tio men jag minns inte om det var 6 eller 7 kronor de kostade..

• konichiwa girl

Vi köpte våra via Matton, ett jättefint krämvitt kuvert med fodring. Jag tror att de kostade dryga kronan, då köpte vi hundra stycken.

• Nessan

Vi hade gansa stora inbjudningskort (ett halvt A4) så vi var tvugna att köpa lite dyrare C5 kuvert. Jag tror de kostade 5 kr styck i en affär som säljer olika typer av scrapsaker.

Många ställen säljer ju kuvert till hektopriser, så det använde vi oss av till tackkorten. Ska man köpa mycket blir det en hel del billigare då de räknar på vikten istället för styckvis.

• Lillmi

hehehehe själv köpte jag hederliga vita kuvert 50 st för en 20:a....
    Tänkte att med dagens mejlanden, så kommer knappt ingen ihåg hur det var att få ett vitt kuvert (som inte är räkningar) med sitt namn på....

• Godisråttan

ljungrens i gamla stan tror jag d heter

• Anettan73

Cellofan kuvert 16*16 1:- st

• Miss Blue

Kvadratiska ljusblå
    Gallerix kostade ca 6kr/st
    Man får mer rabatt ju fler man köper

• Astriden

C5 i ett pärlemorskimrande tjockare papper.
    MAP, göteborg 4:-

• Parnassia

Vi handlade via CCHobby.

• Prinsessa av Lyckoriket

Min M2B har köpt underbara kuvert (C6) från Lessebos handpappersbruk till vår bröllopsinbjudan. De är tjocka, fodrade, svagt gräddfärgade och med vattentryck i form av två hjärtan.

• Snuttrik

Konichiwa girl:

Dina kuvert från Matton låter ju perfekta, förlåt min okunskap men är det en affär eller har du beställt via nätet?

• Lajsan
    Anettan73 skrev 2008-01-29 10:55:10 följande:
    Cellofan kuvert 16*16 1:- st
    var köper du detta?
  • Munchkin

Lyckades göra kort i en väldigt udda stolek och form så jag gör mina egna kuvert, pappret kostar 2.50:- per ark så det blir väl det per kuvert då *S*

• konichiwa girl

Snuttrik: Jag beställde via nätet. www.mattonbutiken.se/ Serien heter Paperado, vi köpte i färgen champagne. Dock mindes jag fel, de kostade 3 kronor per styck om man köpte 50 kuvert eller fler.

Svar på tråden Var köpte ni era kuvert?