• Maanbe

Tal till sin m2b??

Jag går och funderar på en sak... Jag skulle gärna vilja säga något eller göra något på bröllopsfesten för min blivande man för jag älskar ju honom oerhört mycket och vill på något sätt visa det. Har funderat på att hålla ett tal till honom men saken är den att jag avskyr att stå och prata inför många människor.. Det är det värsta jag vet!! Finns det något annat roligt och fint man skulle kunna göra för honom på festen?

• Svar på tråden Tal till sin m2b??
  • lillamaa

det funderar jag också på. men kan tyvärr inte hjälpa dig då min fantasi verkar ha tagit semester!

• grabbarna

jag pallar att hålla tal i vanliga fall men när det gäller detta skulle jag nog grina som en tok så jag ska göra ett bildspel med en låt av per gessle som lika gärna skulle kunna handla om oss den är helt klockren...

• 2008-08-09

Hade nyss en tråd också om att jag inte tordes hålla tal, så jag hakar på här
    Får se om man kan få några andra idéer på saker man kan göra!

• 2008-08-09
    grabbarna skrev 2008-01-27 21:11:26 följande:
    jag pallar att hålla tal i vanliga fall men när det gäller detta skulle jag nog grina som en tok så jag ska göra ett bildspel med en låt av per gessle som lika gärna skulle kunna handla om oss den är helt klockren...
    Vad ska du ha för bilder i bildspelet? Bilder på er och saker som har skett eller?
    Låter riktigt fint!
  • grabbarna

tänkte bilder på oss från de år vi varit ilag finns ganska många år och därmed bilder att välja från

• Maanbe

tycker det var en väldigt bra idé med ett bildspel! får fundera på det.. håller med, det finns en del bilder som man tagit under åren tillsammans

• 2008-08-09

Visst har man många bilder, men vi har bara 6 år tillsammans och inga bilder på några barn än så länge Så det skulle bli ett lite enformigt bildspel för vår del..

Fler idéer någon?

• sanber

jag har skrivit en sång! eller ja...nu text som en kille jag känner ska få sjunga från mig!

dock inte helt bara romantisk utan även med en gnutta humor och ironi1

• Maanbe

ÅÅ vad roligt! Tyvärr äger inte jag några sådana talanger

• blivandefrularsed

Man kan skriva en ett postogram som toastmastern läser upp och som avslutas med att det är ifrån bruden.

• sanber

hahaha men det är inte svårt att bara knåpa ihop en text till en redan befintlig melodi!
    ta en låt m2b gillar

• 2008-08-09

Inte jag heller... hmm..

Dock så har jag en fundering..
    Vi hade i början av vår planering tänkt ha min svågers (m2b:s brors) band att spela på bröllopet (de spelar 60-tal, 70-tal + mycket rock +hårdrock)
    Dock så ändrade sig min m2b eftersom han inte ville att hans bror skulle tvingas sitta bakom ett trumset hela kvällen.
    (Tror att det även kan vara så att han inte riktigt törs fråga..)

MEN, nu har jag en liten tanke i mitt huvud..
    Vi har tänkt dansa vår vals till Nothing Else Matters, från mp3 då (vad m2b vet iaf ..)
    Jag har nu kommit på att jag ändå ska fråga hans brorsa, om de bara vill spela brudvalsen och kanske 1 h efteråt, jag menar jag kan ju inte få mer än nej..

Vi har nämligen en lucka mellan tårtan och valsen (då alla bord ska bort och så) så isf tänkte jag lura med mig m2b utomhus, medan de riggar upp lite på scenen.
    Sen blir det en total överraskning när vi kommer in och ska dansa, att de spelar!

Oj, vad långt det här blev...

• grabbarna

ja nothing else matters är ingen dum ide smbon avskyr per gessle men det får han stå ut med för att texten stämmer så bra men jag skulle vilja ha tag på nån som kan spela och sjunga nothing else matters på gitarr i kyrkan som en överraskning i kyrkan

Svar på tråden Tal till sin m2b??