• No1Hitman

bröllopsring till brudgummen?

Hon har tröttnad på rött guld så vi köpte vitt nu.
    Hon fick två nya och jag en ny för att iaf ha samma färg,
    jag vet nu inte om jag ska behålla min gamla förlovningsring på fingret och köra med två ringar eller bara en i vitguld.

• Svar på tråden bröllopsring till brudgummen?
  • gustafmatilda

Jag tycker absolut att du kan har två ringar! Om de ser bra ut ihop, det vill säga. Min karl kommer vilja ha en till ring när vi gifter oss. Tycker inte att bara kvinnan ska få ha två ringar, om nu mannen också vill ha det! =)

• Fru Almqvist

Min man fick en ny, eftersom vi också tröttnat på de gamla. Men han kör bara med den nu, däremot lämnade vi fram även den till prästen under vigseln så att båda är "välsignade", det tyckte vi kändes bra

• matildaochniklas

du kan absolut ha båda! min m2b kommer att ha både förlovningsring och vigselring, den ena i rött och den andra i vitt guld

• No1Hitman

Det känns bra att fler har tänkt samma tanke, mitt problem var lite åt att andra skulle tycka att det var lite udda att jag som bg har två ringar.

• Englali

Klart du kan ha två ringar!

Min blivande ska ha det, han har varit mkt bestämd på den punkten från första början...
    Med kommentarer som "Vaddå... varför ska det bara synas på ditt finger att du är gift? Nej, jag vill också ha två och jag vill att alla ska kunna se att jag är gift".

Härligt tycker jag, att han känner så.

• Princess Nightingale

Min blivande vill ocksa ha forlovning+vigselring :)

• AnnaochHenrik
    matildaochniklas skrev 2008-01-26 01:08:57 följande:
    du kan absolut ha båda! min m2b kommer att ha både förlovningsring och vigselring, den ena i rött och den andra i vitt guld
    Precis så ska min också ha. Hans vigselring blir en exakt likadan som förlovningsringen (som är i rödguld), fast vigselringen är i vitt guld då. Det verkar bli allt vanligare att killar också "vill se gifta ut"!
  • Humlanekerö

Ha båda tycker jag Min blivande man ska oxå ha två,snyggt om du frågar mig !

• matildaochniklas
    AnnaochHenrik skrev 2008-01-27 06:44:46 följande:
    Precis så ska min också ha. Hans vigselring blir en exakt likadan som förlovningsringen (som är i rödguld), fast vigselringen är i vitt guld då. Det verkar bli allt vanligare att killar också "vill se gifta ut"!
    Ja, det verkar som att allt fler killar också vill ha vigselring. Jag är jätteglad för att min m2b vill ha det, jag tycker att det blir jättesnyggt! Han bestämde sig direkt när vi gick in i första butiken vad han vill ha för ring, den är dock något smalare än förlovningsringen.
  • No1Hitman

Det som kan vara lite lurigt är att min FL ring i rödguld är 4mm och vigsel ringen är 6mm detta blir 1cm guld på fingret det är ganska mycket, men då är ju inte jag van att ha så mycket
    smycken på händerna som ni damer.

jag tycker däremot att iom att det är två ringar i olika färg så blir det mer legitimt med 1cm. Men om det hade varit en och samma ring hade det kanske blivit lite "hästhandlar" stuk över det hela.

• Joji

Vi ska också ha två var!

Förlovningsringen är i Platina, vigselringen kommer att vara i rött guld. Min med stenar, hans utan...

Ganska brett blir det - 6 + 6, men det passar oss perfekt!

• No1Hitman

Oj! jag mätte mitt ringfinger fram till knogen på ovansidan utsträckt och jag fick det till 17mm.
    12mm skulle fylla ut en hel del på mitt finger.

bara en liten reflektion om jag skulle ha 12mm ring.

Svar på tråden bröllopsring till brudgummen?