• jelikr

Nu är jag trött på det här...

Har legat däckat i förkylning sedan måndag och det vill inte ge med sig ; hosta ,snuva ,värk i kroppen , huvudvärk , feber , ont i hals och bihålor ...så ser min vardag ut nu.
    Min 8 månaders-tjej har samma symptom sen i lördags fast hon har även ögonfluss på bägge ögonen.
    Hon börjar dock va lite piggare nu förutom ögonflussen som inte vill ge med sig.
    Min sambo har ordnat penicillinögondroppar som vi får idag.
    7,5 åringen är oxå hemma med feber och min sambo var hängig fredag , lördag men han klarade sig med bara snuva.
    Än så länge är det bara 5åringen som klarat sig (peppar peppar).

Allt här hemma faller liksom , tvätt städning disk osv.
    Om 2 veckor hämtar vi valpen och hade tänkt städa och rensa nedervåningen på prylar tills dess , men som det känns nu vet jag inte hur det ska gå...

Det är tur att BT finns...det är det enda jag orkar engagera mig i nu , inte ens bröllopsplaneringen får nån tid...
    Fler som är förkylda så vi kan gnälla ihop hihi???

• Svar på tråden Nu är jag trött på det här...
  • Blomsterbrud

Tredje penicillinkuren sen annandag jul, mot halsfluss ,1 kur på m2b samt dotter, 2 på sonen.
    Känns alldeles lysande..

• jelikr

Kul att det är fler än jag som verkligen känner sig på topp!!!
    Alltså inte kul att va sjuk men att man inte är ensam om att gnälla lite...

• jennysnartfru

Jag är oxå däckad i megaförkylning. Provade apotekets koksaltlösning/nässpray, funkar inte alls. Har en benägenhet att bli beroende av nässprayer, tips?

• jelikr

Jag hade som tur var några rinexin kvar hemma efter min förra jätteförkylning så jag provar ta dom nu eftersom jag har så ont i bihålorna.
    Annars är ett jättebra tips att ha några droppar vademecum i vatten i en kastrull , koka upp det och andas in ångan med en handduk över huvet (sp att all ånga stannar kvar).
    Det rensar garanterat de mest täta näsor och bihålor.

PS Ta av kastrullen av spisen så du kan sitta tex vid bordet och andas.Om man fortsätter koka hela tiden blir det för varmt.

• jennysnartfru

ok, får prova det annars blir det otrivin, det är så tärande att inte kunna andas, blir så torr i halsen.

• hjartan

Här är en till som är förkyld just nu. Bättre idag dock.

Förra söndagen blev jag själv sjuk och fick åka till sjukhuset och stannar över natten. Vilade på tisdagen. Jobbade sedan onsdag och torsdag. På kvällen fick jag åka med sonen till sjukhuset och stannade ända tills i tisdagas. Sedan har vi varit hemma. På måndag ska jag jobba och m2b får ta sista dagen hemma med sonen.

Så här förfaller det också, tyvärr. M2b var dessutom sjuk under tiden som vi var på sjukhus. Min gulliga mamma hjäpte oss en del med bla tvätt som tur är.

Skönt att få gnälla av sig lite.

• jelikr

Visst är det... ibland är lite gnäll den bästa medicinen!!!

• jelikr

Nej det här blir inte bättre.
    Nu har jag fått sån hosta så jag kräks (nästan kikhosta).
    Missade en sjungning med min kör idag ,bläää, och imorgonkväll ska kören ut och äta (kommer missa det oxå)
    Det är ju inte kul att sitta på restaurang och få värsta hostattackerna....
    Inte kul!!!

• grabbarna

usch då stackars dig! vet precis hur det är för jag har nyss legat med feber och värsta båhåleinflammationen har ätit penicillin i 10 dagar men har fortfarande ont i bihålorna så det finns en risk att jag får spola dom,låter otäckt har aldirg gjort det dock, fick nässpray också men den tycker jag inte hjälper nåt men det var nåt man kan få vid akut bihåleinflammation

(propolis som är tabletter man köper på häslokost är jättebra för bihålorna så det kan du prova om du vill)

och i fredags fick yngsta magsjuka som sedan blev hög feber och diarre på lördag och på söndag var hon ganska svag och håglös så det vara bara att försöka få i hon vatten vilket lyckades för på kvällen var hon som vanligt men då var det nästas tur så jag har sovit 2 tim inatt kanske *gääääsp* förra veckan hade dom feber så iom att jag vabbar idag är det 3 veckor sedan jag var på jobbet....och nu är det väl bara att vänta på magsjukan då..

• jelikr

Har äntligen piggat på mig så att det börjar kännas någolunda som vanligt , är lite snuvig , hostig och trött men...
    Tröttheten består nog mest i att min lilla 8månaders fortfarande är lite snuvig och tät på nätterna och min 4åring nu oxå blivit förkyld med ögonfluss , så jag får inte sova som jag borde.

Hostan har dock gett vika för jag fick Kockilana (hur det nu stavas) utskrivet av läkaren och den gör susen.
    Är det en da hostmedicinet som funkar på min hemska hosta...

Hoppas att ni andra oxå piggat på er....

• Fiafis

GAAAH! jag måste oxå få gnälla av mig lite känner jag! Inte nog med att jag är genomförkyld utan det är ju även 2 årige sonen så nattsömn: va e de? Men men, det värsta är att i somras bröt jag ett ben i min fot. Inget gips sa den jävla läkaren utan det läker av sig själv. Visst, jag hoppade på kryckor i 8 veckor och sen skulle det va bra. Men NÄ då! Veckan innan jul gick benet av igen av att jag bara gick på golvet helt vanligt p.g.a att det läkt fel! (Tack läkarjäkel som inte gav mig gipset!) Nu fick jag gips iallafall, hade det i 3 veckor. Sen fick jag en skena istället som jag kan ta av och på. Så jag har hoppat på kryckor i 6 veckor nu igen. Men det har inte läkt som det ska så nu får jag hoppa i MINST 6 veckor till! Jag döööör! Ä väldigt aktiv annars och spelar fotboll och nu missar jag hela inomhussäsongen! (Missade ju hela höstsäsongen som var oxå) Får spatt av att inte kunna röra mig!
    Ja ja, nu fick jag gnälla lite så nu kanske jag blir på bättre humör...

jelikr: skönt att du är piggare!

• grabbarna

ja nu har jag hopp om livet idag är första dagen på en vecka som bägge ungarna är friska och dom blev rejält dåliga med feber i samband med denna magsjuka..

skönt att du mår bättre

nä fy vad trist att hoppa omkring påkryckor så länge ,hoppas det läker ordentligt nu då

• jelikr

När nu är vi där igen..
    Efter en månad med lite snuva och hosta som inte vill ge sig , ligger nu äldsta sonen sjuk igen.
    Feber , ont i huvet och jätteont i kroppen...
    Ska det aldrig ta slut?!
    Dessutom går det magsjuka på skolan och jag hoppas innerligt att vi inte får det oxå.
    Risken är ju stor eftersom allas immunförsvar inte är på topp!!!
    Ja nu har jag fått skriva av mig lite igen...
    Fler som har sjukor hemma???

• hjartan

Här har vi haft fler dagar med sjukdomar detta året än friska tror jag. De senaste två arbetsveckorna har vi tagit ut VAB 7 dagar sammanlagt pga sonen. Hann lämna på dagis på måndagen och när jag hämtade var han dålig igen. För tre veckor sedan blev han precis frisk från lunginflammation.

Nu peppar peppar har han varit frisk två dagar. Hoppas att det håller i sig.

• jelikr

Jag hoppas med dig...
    Det är så jobbigt när det bara går runt runt hela tiden.
    Har man då flera barn blir det liksom bara att de byter av varandra.

Svar på tråden Nu är jag trött på det här...