• IdaRC

Ringarna

Skall förlova oss i oktober, Jag vill ha en bred vit guld ring, är det någon som vet hur det är att bära en bred ring? och vad annses som bred?

tack för hjälpen

• Svar på tråden Ringarna
  • Astriden

Jag har en förlovningsring på 6 mm
    Den är ganska bred tycker jag, vigselringen är sen 4.8 så tillsammans blir det över 1 cm

• IdaRC

ok men är det svårt med breda ringar? har svårt att se mig själv i en smal ring nämligen

• jennysnartfru

min ring är 4 mm, känns inte konstigt alls. det är en engelbert som är hög och flack i modellen. i rött guld.
    kan inte heller se mig i en smal ring. vigselringen är 2 mm, totalt 6 mm, inga problem alls. Det skulle få plats med 2 mm till. man vänjer sig väldigt fort, tar inte av min särskilt ofta och mina fingrar sväller inte nattetid, har hört att dem kan göra det

• Nikajo

Min förlovningsring är den på min presentationsbild utan stenar, och denna på bilden skall jag ha när jag gifter mig. Blir 1 cm totalt. Känns inte alls konstigt med bred och tung ring. Dessa är massiva och tjocka dessutom, men bekväma. Kolla och prova dig fram. Det viktiga är att dom inte är vassa i kanterna, som vissa mönstrade eller tunnare ringar kan vara.

• egensinnig

Du ser vad som ser snyggt ut när du provar och prova ihop med en tänkbar vigselring så du ser total bredd. Har du inet alltför små o knubbiga händer borde du kunna ha brett. Jag har 5 mm förlovning o ska ha 2 st 2,5 mm ringar som vigselringar. Totalt 1 cm och det blir kanonsnyggt! Men så har jag långa smala händer

• sofili

kommer också ha två ringar som blir 1 cm totalt...
    man känner ju själv hur bred man ska ha om man provar sig fram..o ser hur det ser ut på fingret..så gjorde jag iallafall..

Svar på tråden Ringarna