• PersianBride2008

Bortgång i familjen....

Nu har det hänt, det som jag fruktat... Min kusin har gått bort, 26 år gamal. Det är sån fruktansvärt tragedi. I vår tradition ställer man in bröllop om någon dör. Jag har fått välja själv, mellan att jag ställer in eller att mina nära och kära inte kommer. Tror jag måste ställa in... Är så ledsen, för saknaden av min kusin men nu har inte ens något att längta efter... Hur gör man enligt svensk tradition?
    Skit också....

Ville bara skriva av mig. Hoppas något sådant aldrig händer någon av er....

• Svar på tråden Bortgång i familjen....
  • Miss Blue

Tråkigt beklagar sorgen!
    Kram

• Waersta

Menar du att det liksom blir ett "sorgeår"? Vad händer om det dör någon varje år?
    Då kan ni ju aldrig gifta er.

Jag tycker att det är helt ok att gifta sig fastän någon gått bort.

• starchick

Usch vad trist att höra.
    Jag och min sambo har pratat om hur man skulle göra om nån gick bort (det kan ju hända) och det är svårt! Samtidigt osm jag vet att ingen skulle vilja att vi ställde in så kan ju stämningen bli rätt sorgsen och lågmäld!
    Man får nog känna efter var och en, sen beror de väl lite på hur lång tid som hinner gå mellan dödsfall och bröllop.

• Zozo

Det är väl a andra sidan bra med lite glädje mitt i sorgen - bada delar är ju delar av livet.

• niklasbivandefru

Beklagar vekligen.

• Efter 11 år är det min tur

Vännen ...sänder en jätte kram till dig.Jag har hört att i svensk tradition så går glädje före sorg men det kanska inte gäller just vid bröllop,vet inte riktigt.
    Jag hade nog kanske valt att ställa in om ändå ingen kommer,men tycker att ni skall följa era hjärtan! //Anna

• Thailand 08

Beklagar sorgen.När var det tänkt att ni skulle gifta er?
    Det kankse går att flytta fram några månader?

• Kärlek ger näring åt själen

Beklagar sorgen aldrig roligt när det händer

men som Waersta var inne på.. att man kan gifta sig ändå. fast man kanske inte tar det månaden efter direkt utan kanske längre fram för om inget annat så blir det ju lite glädjande det året med. *min tanke*

• avil

Beklagar!!
    Men som nån sa här uppe-vad händer om nån dör varje år?
    I sverige finns inte "sorgeår" som nån stark "tradition"!
    Ni kan absolut vigas ändå-kul att ha nåt roligt att se fram emot i alla sorg för alla........

Svar på tråden Bortgång i familjen....