• snart vi två

Någon som vet något fint ställe omkring Borås??

Hej på er alla goa

Vi har ett problem, vi vill gifta oss på något fint ställe där man kan ha festen och så på (typ herrgård eller något).

Jag är jätte dålig på sådans så nu hoppas jag att det finns någon som känner till bra ställen som är i närheten av Borås, eller om någon vet var man kan hitta det på nätet

Tack på förhand

• Svar på tråden Någon som vet något fint ställe omkring Borås??
  • egensinnig

Håller med om Torpa och Hofsnäs som ligger inom samma område.
    Sen finns ju flera fina sportstugor som inte är så dumma.

Åsensholm
    Almenäs
    Sjöbo-näs (min favorit)

• Vilken tur det va

Jag var på ett bröllop i Borås i maj 2007 i en jätte fin byggnad. den ligger ganska cenralt i Borås, och var vacke, otroligt trevlig personal, och man kan sova över i huset. ( det är ett STORT gamalt hus som någon rik person hade förr, nu har dom gjort om undervåningen till matsal, men på övervåningen finns även en svit som ingår om man hyr lokalen. Det är ju dels som sagt en masal, men sen är det även några små rum med soffor och så.) Kommer inte ihåg vad den heter nu, men vill du att jag tar reda på det?

• stenvall

Jag kan rekommendera Yxhammarsgården (som ligger extremt centralt i Borås, Yxhammarsgatan 29) som är ett jättefint hus. Det är samma hus som "Vilken tur det var" beskriver ovan.

Ett annat häftigt ställe är officersmässen på I15!
    Vi hade planerat och bokat detta ställe (eftersom Yxhammarsgården redan var bokat) - men tyvärr skulle officersmässen renoveras, så vi var tvungna att byta festlokal 1,5 månad innan bröllopet (lite stressigt blev det!). Festen fick i stället vara i Annelundsvillan (med tillhörande trädgård) som ligger centralt i Borås precis intill Annelundsparken (eller i anslutning med, eftersom man kör igenom parken för att komma till villan).

Annelundsvillan blev väldigt lyckat (man ska ha lite tur när det strular!) eftersom det blev en jättesolig dag med tropisk värme (31 grader i kombination med att det hade regnat massor dagarna före). Festlokalen blev med andra ord ganska varm, men personalen löste detta genom att välkomstskålen serverades ute i trädgården och att de dukade upp kaffet (efter middagen) i trädgården - så det blev mycket extradukande för personalen. Det var perfekt att kunna vara ute i trädgården och mingla runt bland gästerna som satt i sittmöblerna. På kvällen när det började svalna av (25 grader..) var det perfekt att fortsätta festen inomhus.
    Vi hade inte räknat med att det kunde bli så varmt - vi bor ju i Sverige...! - Vi hoppades bara på att det skulle bli en solig dag - och det blev det på alla sätt!

• stenvall

Tillägg till ovan:

Om ni vill så kan ni titta på bilder från vår bröllop eller ställa frågor direkt till mig.
    Kika gärna in på min hemsida (och gå/navigera till sovrummet > bröllopet > bröllopsbilder).
    Adressen är hem.passagen.se/stenvall/

Skriv gärna något i gästboken (!!!) i och med att jag inte brukar vara inne i detta forum (är ju redan gift...!).

Svar på tråden Någon som vet något fint ställe omkring Borås??