• Nennies

Ny här!!

Ja e som sagt ny här... Gifter mej 080808, nån fler som gör d??

• Svar på tråden Ny här!!
  • jennysnartfru

Det finns ett antal månadstrådar här, finns säkert en augustitråd. Jag hänger i vintertråden för vi som gifter oss januari-februari

• markusofrida

Hej Nennies! Jag är också ny här! Vill ändå passa på att hälsa dig välkommen! :) Jag hänger på gänget som ska gifta sig i augusti. Idag preliminärbokade vi kyrka och festlokal till den 30/8! :)

//Blivande fru Finér :) (oj... fru... hmmmm det kändes ovant... men oh så bra)

• Diamonds are a girls best friend

Välkommen hit!

Du har kommit till rätt ställe, här får man tips på allt och svar på det mesta, hoppas du blir lika beroende som alla andra

markusofrida, här är en till som ska stå brud den 30/8

• Nennies

Va trevligt =) markusofrida välkommer du oxå :P
    Vi har bokat kyrka å festlokal till den 8/8 =) Känns som d börjar närma sej!!!

Det är helt otroligt hur fort tiden går, vi började planera i mitten på aug då var det 1 år men nu är vi redan nere på 7mån, snart halvlek, sjukt, gäller att hänga med bara.

• humlan81

Hej hej *vinkar*

Jag är också sprillans ny här, och ska gifta mig 080808!

Bokade kyrka och lokal igår, och hämtade förlovningsringarna idag. Nu är det allvar alltså!

*vinkar tillbaka*

Hur stort bröllop blir det, vi kommer att ha 60st gäster.

• humlan81

Diamonds - Vi kommer ha runt 50 gäster. Jag har en rätt stor släkt så de tar upp den största andelen..
    Tycker att det känns ganska lagom faktiskt.

Jadu släkten är en stor del av vår gästlista oxå, iaf min släkt han har bara 5 på listan, men vi är ju en större släkt.Sen har vi dragit in en massa vänner oxå, så det kommer bli en mix på folk och ålder, från 2 år- 80år. =)

• humlan81

Låter ungefär som vår blandning
    Fast jag är lite kluven inför det där med barnen. Vi har en dotter som då kommer vara strax under 2 år och det är ju såklart roligare för henne om hon har några kompisar på festen, men några av våra vänner har barn som vi (tyvärr) helst skulle se att de inte kom.. Med de närvarande blir den finaste tillställningen till rena barnkalaset med massa stoj och stim. Men hur sjutton ska man formulera det på ett snyggt sätt? Känsligt sånt där!

Vi har gjort så att mina syskonbarn som är 4 st och åldrar 2-5 kommer att stå med på inbjudan, både min syster och min bror har sagt att barnen kommer vara med på middag och så länge de orkar, när de blir griniga kommer barnen far respektive morförädrar och hämtar dem (alltså inte mina föräldrar utan svärföräldrar till min syskon) Alla mina kompisar som har barn brukar lämna bort dem annars så tycker att de kan lämna bort dem nu med annars kommer det bli en hel del barn och som du säger ett kalas o så vill inte vi heller ha det. Så skriv inte barnens namn på inbjudan och om de frågar så förklara att det blir för stojigt, flera vill ju inte ens ha med barnen för att de vill ha en barnfri kväll.

Långt svar det här, men kanske till lite hjälp?

• Lady o Lufsen

Är redan gift men ville ändå säga Välkommen!

• humlan81

Lady o Lufsen - Tack tack

Diamonds - Tack för tipset! Det lät ju smart att skriva direkt på inbjudan vilka som är välkomna. (just den formuleringen lät ju iofs inte så trevlig kanske.. )
    Då kan man ju välja och vraka lite bland barnen och bjuda de som är okej. För det kommer ju onekligen underlätta för dottern om hon har några att leka med. Festlokalen har även två små rum där jag tänkt slänga in leksaker och kanske tv/dvd.. Jaja det löser sig! Tack för tipset anyway!
    Har du fixat med inbjudningar och sånt redan?

• hondafreak

Willkommen ! Vi gifter oss dagen efter er och jag ser fram emot att äntligen bli "fru" på riktigt till min urfina sambo.

Humlan81: Vi har gjort korten men inte skrivit ut själva inlagan där all info står,vi väntar till precis innan så att vi inte ändrar något. Vill inte hålla på att göra om ifall ngt ändras i sita minuten så det får vänta lite till.

• 20081011

Också ny här!!!som mitt namn säger så gifter vi oss den 11/10.....-

Svar på tråden Ny här!!