• bruden08

Bjuda tärna/Marskalk på hotellövernattning

Hej
    Vi har funderingar på att bjuda vår tärna med sälskap och vår marskalk med sälskap på en hotellövernattning natten från bröllopet. Vi har mycket långväga gääster som vill sova hos oss och vi har inte hjärta nog att säga nej så vi tänkte lösa det med att tärnan och marsklken inte sover i vårt hus. Det får bli en tack för hjälpen present.

Vad tycker ni är det en bra idé?

• Svar på tråden Bjuda tärna/Marskalk på hotellövernattning
  • Nilsa in love

Vi funderar också på samma sätt. Fast med värdarna då.
    Problemet är bara det att vi just nu är inne i en fas där vi vänder och vrider på varenda fjuttig krona! Gick upp för oss förra veckan att vi hade missat flera viktiga poster att budgetera. Dessutom har hans föräldrar ändrat sig vad gäller att bidra med stålar till middagen. Nu är det bara mina föräldrar som är med och payar.

• bruden08

Oj vad tråkigt!!! har de tagit tillbaka erbjudandet om att betala på bröllopet? det var inte så snällt . Synd att ni missat saker i budgeten, det kanske vi har också har när man börjar tänka efter.

Hoppas det löser sig med pengarna för er

• Junibrud08

Jag har funderingar på att göra samma sak för en a mina tärnor som kommer långväga. Men jag tänkte vänta tills Scandic har erbjudande och boka direkt då. Det brukar alltid komma erbjudanden nu på vårkanten inför sommaren.

• Nilsa in love

Hans föräldrar betalar inte en spänn. Mina föräldrar kommer skjuta till 20 000:- och ännu mer ifall det behövs.
    Jag bryr mig inte så mycket men min kille tycker ju att det är jättepinsamt. Dessutom är hans föräldrar stenrika, eller så är det bara vad de ger sig ut för att vara. Min pappa är arbetslös och min mamma jobbar 50 % och de har behövt TJATA på oss att ta emot deras bidrag. Det är deras present till oss och de har visst sparat till det många år... Gulligt, eller hur?

Kram.

Svar på tråden Bjuda tärna/Marskalk på hotellövernattning