• Wretenstam

    Weddingannouncer - byta teckensnitt

    Jag har en hemsida på weddingannouncer men tycker att deras teckensnitt inte är så tilltalande. Jag vet att man på Familjeliv kan ändra genom att kopiera en text från ett word dokument. Det finns tom knappar att använda sig av för att kunna göra det, varför funkar det ändå inte!?!??!
    Sitter snart med hela peruken i näven...
    Ngn som vet hur man gör!?!?

  • Svar på tråden Weddingannouncer - byta teckensnitt
  • Paeonia

    Skriv i word och sen finns en wordknapp när du tagit dig in under rätt rubrik på weddingannouncer, klicka på den och ett fönster öppnas där du plockar hem texten.

    Paeonia

  • Wretenstam

    Men det är ju så jag gör, men det funkar inte...

  • Wretenstam

    Alltså såhär gör jag...

    Skriver i word kopiera, går in på WA och trycker på knappen med wordloggan på och klistrar in min text och trycker på ok

  • Mrs Marley

    Jag kopierade texten jag skrevi word. Gick in på WA sidan där texten skulle läggas in. Ställde markören i början av fältet och klistrade in mha Ctrl+V

    Det var kanske så Ulvatorp menade?

  • Wretenstam

    Precis!! Men varför funkar det inte?!!?
    Blir toookig! Det finns ju tre olika ställen att lägga texten: intro text, list entries och add entry är det kanske här jag gör fel? Jag har dock provat alla tre...fattar inte!!

    Mrs Marley skrev 2008-01-20 11:07:57 följande:


    Jag kopierade texten jag skrevi word. Gick in på WA sidan där texten skulle läggas in. Ställde markören i början av fältet och klistrade in mha Ctrl+VDet var kanske så Ulvatorp menade?
  • Mrs Marley

    Är du där som man lägger in texten med deras texensnitt?

  • Wretenstam

    Japp..är det fel?

    Mrs Marley skrev 2008-01-20 11:20:10 följande:


    Är du där som man lägger in texten med deras texensnitt?
  • Paeonia

    Glömde skriva att jag klickar i rutan där det står ' ignorera typsnittsdefintioner' innan jag sedan klickar ok.

    Paeonia

  • Wretenstam

    Aha...gjorde jag inte..
    Men nu helt plötsligt funkar det...jag valde bara ett annat typsnitt. Kan det vara så att vissa inte funkar?

    Tack för hjälpen!!


    Paeonia skrev 2008-01-20 13:12:15 följande:
    Glömde skriva att jag klickar i rutan där det står ' ignorera typsnittsdefintioner' innan jag sedan klickar ok.Paeonia
  • Therese plus Jonas är sant

    En dum fråga kanske...
    Men vad pratar ni om för wordknapp????

  • Paeonia

    När ni tagit er in under rätt rubrik där ni vill ha in texten så öppnas rutan där texten ska skrivas samt ett verktygsfält ovan den. Om ni nu klickar i rutan så tänds W knappen längst upp till höger i verktygsfältet.

    Klicka på den och ytterligare ett fönster öppnas där ni sedan kan plocka hem texten ni skrivit er word

  • Äntligen är det min tur

    Det undrar jag med!!

    Är det samma som gäller att man får skriva o kopiera från Word??


    Jenbor95 skrev 2008-02-29 21:38:35 följande:
    Hej! Nån som vet hur man får större text?/Jenni
  • Paeonia

    Japp, det är det enda sättet jag vet

    Äntligen är det min tur skrev 2008-03-14 23:29:54 följande:


    Det undrar jag med!! Är det samma som gäller att man får skriva o kopiera från Word??
Svar på tråden Weddingannouncer - byta teckensnitt