Måste man ta hänsyn till taskig svärmor!?
Usch jag blir så trött! Måste få avreagera mig lite!
Varför måste man ta hänsyn till folk som bara är intresserade av sig själva?
Mitt problem är väl egentligen att jag bryr mig överhuvudtaget... men så här är det. Vi gifte oss ju i måndags. Vi valde att göra det lite "halvhemligt", vi berättade för våra allra närmaste i förväg men genomförde det hela på egen hand.
Jag var bortrest precis veckan innan bröllopet och min man berättade på egen hand för sin mamma - enligt honom gick det hela jättebra, över förväntan! Fine, när jag frågade lite mer i detalj visade det sig att hon i princip inte sagt någonting...
I alla fall, vi gifte oss som sagt i måndags, i söndags skickade hon ett sms (!) med typ "lycka till imorgon" - väldigt personligt hrm...
Min man skickade ett sms till henne på tisdagen och sade att min mamma hade fått bilder på mailen som hon kunde kika på (de råkar jobba på samma arbetsplats) hon svarade att det skulle hon göra. Sedan har hon inte hört av sig, inte ett telefonsamtal, inte ett ljud! Jag vet att jag inte borde bry mig, men nu vill han åka hem till henne och visa alla våra foton och jag känner bara för att strunta i allt ihop. Varför ska vi engagera oss när hon aldrig bryr sig? Vi har varit tillsammans i 7 år och hon har aldrig bjudit på middag t.ex.
Mina föräldrar hade köpt blommor till oss när vi kom hem, hans pappa och hans nya hade köpt en flaska bubbel när vi var på väg, de har inte sagt så mycket men de visar ändå att de är glada för vår skull och bryr sig om oss.
Någon som har bra tips på hur man biter ihop?