• klarafärdigagå

Om tjej ska fria...

Jag har tänkt fria till min älskling i år, det é ju skottår och allt, och han verkar ju inte få tummen ur, har varit ihop i 6,3 år..
    Men min fråga är... Ska man fria på skottdagen 29/2 om det ska vara "rätt"? tänkte iom att det ändå é skottår iår och det är då tjejerna "får" fria....

Hoppas nån kan hjälpa mig!!

KLara

• Svar på tråden Om tjej ska fria...
  • snart höstbrud

hej....
    jag och min sambo har varit tillsammans i 12 år.
    och jag fria till honom på julafton ,så det spelar inte någon roll vilken dag du friar.... men om du tycker det är en viktig dag tycker jag att du ska fria den 29/2 lycka till

• Bellanote

tales ordet eller vad man nu säger så brukar det va den 29 på skottdagen som det är "tillåtet" för tjejen att fria..

• carinokenneth

Visste inte ens om detta...jag friade den 3 mars 2006 :P

• LillaEllan

Jag friade till min älskling igår hade tänkt att vänta till en 29e men det ar så långt dit

• Brollop15juli

Skottdagen är det som gäller om man ska vara hård.
    Men är upp till var och en om du frågar mig.

• mmmalurk

jag ska fria den 29:e men vad hittar ni på ? bara middag eller nått mysigt på restaurang, spa.....

• Asmira

Jag skulle vilja fria, men han vill inte. Han sa att om jag friar så säger han nej... verkar inte göra någon ansats att fria själv...

• klarafärdigagå

Kul att det är några fler som ska fria den 29e iaf...

Måste fråga är ni förlovade innan? för jag ska alltså "fria" med förlovning den 29e...

Hur gör/gjorde ni med ringar? Valde ni åt er man oxå, eller använde ni er av låneringar å sen valde tillsammans?

Funderar oxå på om man frågar den 29e, har man det som sin förlovningsdag då eller kan man göra själva förlovningen en annan dag... Eller blir det rörigt... Tänkte mest om man använder låneringar så måste man ju välja ringar å sen gravera så det tar ju några veckor innan man får sin egen ring och då kanske det är roligare att ha det datumet man sätter på sig SIN ring...

• klarafärdigagå

mmmalurk -

Funderar oxå lite på hur jag ska lägga upp det Funderar lite på att beställa bord på mysig restaurang, å skicka röd ros med bud till hans jobb och "bjuda" in honom till restaurangen... men jag vet inte riktigt...

Hur har du tänkt göra?

Ni andra?

• Saxiquine

Jag skiter i skottdagen och tänkte som en bonus på alla hjärtans dag ståälla frågan.
    Liksom kamouflera in det i alla det nadra gulleriet ha ha.
    Lycka till!

Svar på tråden Om tjej ska fria...