• Soon to be Mrs P

Vintern 08/09?

Hej!

Vi har precis satt datum i december -08, på Lucia blev det!

Allt är än så länge mycket hemligt....

Men det är ju ingen som vet vem jag är här så jag tänkte starta en tråd för oss som har runt ett år kvar till den stora dagen!

En underbart vacker kyrka är bokad, och vi håller på och tittar på festlokaler. Samtidigt håller vi på att skapa en ytterst hemlig hemsida...
    Någon annan som har börjat planera?

• Svar på tråden Vintern 08/09?
  • kalix

Jag piper in här...
    Vi har inte helt bestämt oss än men det lutar åt mars 09
    Vi är också hemliga med våra planer än, det är inte ens någon som vet att han friat
    Vi ska titta på ringarna snart och hoppas att när vi får ringarna att vi också bestämt datum

• 2e advent

Hej hej

Vi har typ bestämmt 6:e december, vi är lite omvända och har först börjat diskutera om vi överhuvudtaget har råd och det har vi kommit fram till nu att vi har så nu väntar jag bara på att det ska bli officiellt mellan oss två genom att han friar på riktigt.

Men sen har vi bestämmt att vi bara ska berätta för våra föräldrar och min tärna och hans bestman de andra ska inte få veta något förrän de får inbjudningarna

• Soon to be Mrs P

Hej!

Vad kul 2e advent! Vi har gjort ungefär lika, väntar bara på ett frieri här också! :)

Men kyrkan och festlokalen är bokad... Lite bakvänt, jag vet när vi inte ens är förlovade!

• postchaffisen

Smiter oxå med lite. Nov är tanken. ska försöka kolla in kyrkan o festlokalen osv om nån vecka

• Ida Halmstad

Jag ska också gifta mig den 6 december -08, hihi !!!!

• 2e advent

Vi är faktiskt redan förlovade. Han överraskade mig under en semesterresa i Paris för snart 2 år sedan och tanken var väl då att vi skulle ha gift oss i somras men så fick vi barn och sedan köpte vi hus så vi kommer inte har råd i sommar heller plus att om man gifter sig på vintern så blir det något helt annat än vad de flesta andra gör eftersom de flesta gifter sig på sommaren. Och då kanske man slipper massa jämförelser med alla andra bröllop man har varit på.

• pannkaka

Vi gifter oss om lite mindre än fem veckor... 23 februari närmare bestämt. Så nu håller vi tummarna för lite snö och inte slask...hjälper ni till?

• Vinterbruden 08

Soon to be Mrs P skrev 2008-01-17 16:47:49 följande:

Hej!Vi har precis satt datum i december -08, på Lucia blev det!Allt är än så länge mycket hemligt....Men det är ju ingen som vet vem jag är här så jag tänkte starta en tråd för oss som har runt ett år kvar till den stora dagen!En underbart vacker kyrka är bokad, och vi håller på och tittar på festlokaler. Samtidigt håller vi på att skapa en ytterst hemlig hemsida...Någon annan som har börjat planera?
    Äntligen har jag hittat er andra som ska gifta er till nästa vinter!!

Vi har satt datumet 20 dec. Kyrka, präst och lokal är bokat.. Tror också att jag har bestämt mig för hur inbjudningskorten ska se ut.. HUr långt har ni kommit i planerna nu??

Kram från glada mig!!
  • Soon to be Mrs P

Välkommen Vinterbruden 08!

Vi har bara bokat lokal (catering ingår) och kyrka (prästschemat inte lagt ännu, men det ingår ju i bokningen). Ska boka frisör nästa vecka (ska klippa mig då) men annars är allt hemligt ännu. Hemsidan är nästan färdig, färgtemat är nästan spikat (har iaf ett på hemsidan!) Har börjat fundera på musik och psalmer till vigseln, band till festen, transport från kyrkan (veteranbil är ju uteslutet då de inte kör på vintern!) Vi har beslutat oss för ett efternamn.

Håller på och designar ett monogram med våra "nya" initialer.

Det som står här näst på planeringslistan är ett frieri så att det kan bli officiellt (vi är ju inte förlovade än...)!

• Paoje

Vi gifter oss 5 januari 2009. Kyrkan är bokad! Har redan hunnit köpa en cape, kollat runt massor och vi vet ungefär hur vi vill ha det bägge två. Känns så skönt!

• 2e advent

I mitt huvud är det mesta redan klart men ännu är det ju inte 100 bestämmt så ett tag till fortsätter planeringen just i mitt huvud men sen tror jag att det mesta kommer att bli som jag tänker, vi känner varandra så otroligt bra så jag tror att det jag tänker även passar min sambo

• Vinterbruden 08

Jag vill också ha monogram men har ingen aning alls på hur man lagar ett.. Vi har bestämmt oss för att färgerna ska gå i vitt, silver och så tror jag det blir grönt, (kanske lilla) Ahhh det är så mycket att tänka på och så otroligt spännande.. tänkte att jag skulle sticka förbi Panduro idag och få köpt papper och sånt och börja fixa invitationerna.. Kan inte vänta..

Har köpt bordkortshållare Jätte fina ser ut som små julgranskulor i silver, ska lägga ut en bild på dem..

Hoppas på att min lillebror och kusinen ställer upp och lagar maten eftersom båda jobbar som kockar (annars så tvingar jag dom hihi) Bröllopstårtan ordnar en konditor som jag känner för nästan ingenting och dricka hämtar vi från Tyskland.. Många planer är gjorda så nu är det bara att börja dra ner allt och få fixat det mest fantastiska bröllop vi kan tänka oss!!

Vilka psalmer och musik funderar ni på tjejer??

• 2e advent

Paoje

Vad fin din cape var! Vart har du hittat den och var den dyr?

• Paoje

2e advent skrev 2008-01-31 15:00:55 följande:

PaojeVad fin din cape var! Vart har du hittat den och var den dyr?
    Jag hittade den här på köp och sälj, betalade en tusenlapp för den. Tror det stod att den gick på 2000 nypris. Fick hem den igår, jag kommer känna mig som en prinsessa.
  • Strawberryhoney

Hej. vi gifter oss vintern 08. Den 16.2

• Soon to be Mrs P

Här väntar man på frieri...

Ok tjejer, nu har jag pekat på en ring på datorn och även samma irl, har talat om min ringstorlek och samtidigt berättat vilken ring i smyckeskrinet det går bra att mäta om han skulle glömma.

Vad tror ni, tror ni han fattat vinken? ;)

• Strawberryhoney

Soon to be Mrs P skrev 2008-02-11 08:31:32 följande:

Här väntar man på frieri...Ok tjejer, nu har jag pekat på en ring på datorn och även samma irl, har talat om min ringstorlek och samtidigt berättat vilken ring i smyckeskrinet det går bra att mäta om han skulle glömma.Vad tror ni, tror ni han fattat vinken? ;)
    Tja har han ej gjort det kan du ju fria nu 29.2
  • Vinterbruden 08
    Strawberryhoney skrev 2008-02-11 08:40:38 följande:
    Ahhhh ser att på lördag är den stora dagen!! Vad härligt!

Lycka till i massor och jag sitter hemma och prövar att framkalla snö,ett par minus, strålande sol och stjärnklart på himmlen....
  • Strawberryhoney

Vinterbruden 08 skrev 2008-02-11 09:22:47 följande:

Ahhhh ser att på lördag är den stora dagen!! Vad härligt!Lycka till i massor och jag sitter hemma och prövar att framkalla snö,ett par minus, strålande sol och stjärnklart på himmlen....
    Tack
Svar på tråden Vintern 08/09?