• Pingla09

Bra guldsmed i Södertälje trakten?

Som rubriken lyder. Finns det någon som vet ifall det går att få tag på en bra guldsmed i Södertälje? Eller får man ta sig upp till Stockholm?
    Hade tänkt att kanske använda min gammelmorfars vigselring och göra om det lite, men har inte bestämt mig ännu.

• Svar på tråden Bra guldsmed i Södertälje trakten?
  • Pingla09

Så skoj, då kan vi leta tillsammans då.. Jag tror att det kanske kan finnas en på Täppgatan om man åker upp mot Bårstabergen... har för mig att jag har sett en skylt på ett av de gamla husen där men jag kan ha fel. Får gå upp o titta där nåpon dag, jobbar inte allt för långt bort.

tjing, tjing

• Pumpkin

Låter perfekt - jag bor uppe på Berget

• marjame

Guldsmeden på Indo Nordic i Stockholm (gamla stan) var jätteduktig. Vi designade våra ringar där och de var vackrare än förväntat!

• fdLadye

*Räcker upp handen inför klassen ivrigt* Jag vet jag vet!
    På täppgatan mot Bårstaberget finns det en riktig guldsmed!.
    Han är fantastiskt duktig har egen attelje i källaren.
    Han gör allting själv.
    Om han nu finns kvar. Han kan ha gått i pansion jag var där när jag var 17 och gjorde om en ring. Så bra resultat och inte alls dyr.
    Han är fantastisk.
    Promisse.

• fdLadye

jösses ska jag komma ihåg allt. det var ju flera år sedan jag flyttade.
    han var svensk och gråhårig.
    aumm...
    går man bara täppgatan upp mot bårstaberget på vänster sida så kommer man dit=)

• niklasbivandefru

Två hjärtan nere på "stan" i s-tälge har oxå eget tillverkning av ringar, vad ja hört ska dom va bra, köpte våra förlovnngsringar där.

• Pumpkin

Täppgatan är ju ganska lång dock, så det är ju svårt att veta exakt var du menar I närheten av där den går över i Karlslundsgatan eller borta vid Skogshöjd?

• Pingla09

Jag kan gå o kika efter om jag ser skylten.. jobbar inte långt ifrån om huset ligger där jag tror att det gör..

• Pingla09

Så, nu blir det rapportering.

SILVER OCH GULDSMIDE heter affären
    Öppet onsdag till fredag 12-17
    Täppgatan 37
    Telefon 08-550 612 22
    Det står Carl/Tony (tror jag i alla fall) o efternamn verkar vara Forsberg.

Hann inte gå in just nu men får kanske ge det ett försök i morgon.

• Marischa

Det finns en guldsmed i Södertälje som jag anlitat som heter Bernt Högkvist. Mycket skicklig, han är också stenfattare. Han gjorde ett par stora enstens-örhängen till mig. Tidigare hade han sin guldsmedsatelje i Gamla Stan, sen ett par år tillbaka ska han ha kvar verkstad hemma i Södertälje. Jag var i kontakt med honom senast våren 07. Rekommenderar att kontakta honom (hitta.se) och höra om han tar emot nya uppdrag. Rita vad ni vill ha och han förstår precis vad man menar.

• Himesama

Snett mittemot Polisentrén finns en kanonbra guldsmed. Fick tips om honom, lämnade in en guldring från 1800-talet som skulle fixas till. Var först lite tveksam om han förstod mig rätt (han är inte svensk) men han gjorde ett strålande jobb för endast 500 kr!

Svar på tråden Bra guldsmed i Södertälje trakten?