• MrsJönsson

    Bantning

    Håber I forstår mit danska. Jag har nu läst mange indlæg om bantning. Och jag blir forarget over det jag læser.
    Utrolig många skriver at de är på cambridge kuren, næsten ikke spiser osv.

    Jag er inte ekspert i hur man skal göra, men min forlovade är personlig tränar och han vet hur man måste göra.
    Du måsta träna. Cambridge hjälpar inte. Du bliver bare tjock når du begynder äta igjen.

    Du må inte holde på at spise minimum. Din krop vænner sig til ikke at få noget. Den tror du er i sultestrejke og tilpasser sig, så den ikke behöver noget.
    Det du skal er at sammensætte din diet så kroppen får det den behöver, och få godt med proteiner.

    Min forlovade skrev dette til mig, da jag spurgte om hjælp til træning:

    Tänk såhär: Om du kör bil med samma hastighet rakt fram i samma växel så drar bilen väldigt lite bensin (energi).
    Detsamma gäller vid träninig. För att komma i bättre form, genom en ökad kondition och en effektivare fettförbränning
    gäller det därför att aldrig hålla samma motstånd i max 3min. Optimalt är att ligga 1-2 minuter på ett motstånd där du
    kan prata (dock ej FÖR lågt motstånd) för att nästa 1-2minut ligga uppe på ett motstånd/hastighet där du inte kan föra en
    ordentlig diskussion. Du behöver alltså inte ändra både motstånd och hastighet huvudsaken är att den upplevda ansträngningen
    förändras.

    Som måttstock kan du använda förljande tabell

    1. ligger helt still
    3 - 5 uppvärmning (inte jobbit alls)
    6-7 fettförbränning
    8-9 konditionsträning
    10 mjölksyra och nära dödenupplevelse

    för dig gäller det att hitta vart är min 6-9 just nu.

    Jag kan alltså inte säga att så här fort skall du cykla eller springa, utan du måste känna efter vart du ligger just nu.
    om en månad om du tränar på detta viset kommer du dock att ha ett helt annat motstånd eller hastighet men fortfarande ligga på skala 6 - 9.

    Om en månad kommer du inte iheller ha minskat speciellt mycket i vick dock har ditt midje, stuss, byst, arm eller lår mått ha ändrats.
    Genom denna formen av intervallträning minska du i fett och ökar i muskulatur. Badrumsvågen är är guds björntjänst till människan.

    Minska i fettmängd och bli fastare är inte jobbigt med det kräver tålamod. Ett snabbt resultat leder till en snabb besvikelse.

    Det sämsta du kan göra är att träna hårt och äta lite. Tänk på att proteinet gör dig fastare så snåla aldrig med det.

  • Svar på tråden Bantning
  • MarryMeBerry 08

    Ja håller helt me dej! Absolut! Ja tänkte ja ska gå ner några kilo bara till brölloppet! Eller bli ett par cm mindre iallafall (på bredden asså!;) o jag tänker komma dit genom o just träna! Självklart ska jag äta nyttigt me men ja ska iallafall inte svälta mej själv!

    Ja tror många känner sej stressade över viktnedgång o man vill se resultat me en gång o så och då kanske de blir lätt så att man tar till alla dom där svält-dieterna! Hoppas fler lyssnar på dej nu!

Svar på tråden Bantning