• Swimsuit

praktiskt taget omöjlig

Suck, är det bara jag som är sådär fantastsikt opraktisk? Jag kan skruva i en glödlampa, visst, men där går gränsen. Hatar allt som har att göra med att fixa, skruva, måla och montera. Är dessutom sjukt oteknisk. Känner någon igen sig? Skäms ni i såfall ör er opraktiskhet eller har ni lärt er leva med det? Är i flytt-tagen så problemet har liksom aktualiserats och vore kul att höra att jag inte är den enda som får krupp av golvslipar och Ikeamöbelmontering etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-15 18:31
    Har förstås inte körkort heller...

• Svar på tråden praktiskt taget omöjlig
  • Paeonia

Ha ha ha, och för mig är det precis tvärtom. Jag skulle förmodligen få krupp om jag jobbade på kontor och sysslade med "vad man nu gör på kontor", ekonomi, budgetansvar, personalansvar osv osv.

Jag hade inte några höjdar betyg i typ de flesta teoretiska ämnena. Känner mig helt dum i huvet bland teoretiker.

Nu jobbar jag som trädgårdmästare, beskär, gräver,lägger sten, planterar och jag älskar det. Renoverar huset gör jag och gubben tillsammans. Förra året spikade jag papp på taket och bytte panelen på ena sidan.

Och ja, jag monterar ikea möblerna, fniss.

Däremot avskyr jag att sy, pyssla med inbjudningskort (grrr) och allt annat pilligt, jag blir vansinnig.

Vi är alla olika och tur är väl det!!!

Kram Paeonia

• Bride in England

Jag har tur o har en handy man till m2b. Har sjalv inte korkort heller o ar totalt oteknisk! Sa du ar inte alldeles ensam iaf

Swimsuit skrev 2008-01-15 18:30:05 följande:
    Suck, är det bara jag som är sådär fantastsikt opraktisk? Jag kan skruva i en glödlampa, visst, men där går gränsen. Hatar allt som har att göra med att fixa, skruva, måla och montera. Är dessutom sjukt oteknisk. Känner någon igen sig? Skäms ni i såfall ör er opraktiskhet eller har ni lärt er leva med det? Är i flytt-tagen så problemet har liksom aktualiserats och vore kul att höra att jag inte är den enda som får krupp av golvslipar och Ikeamöbelmontering etc.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-15 18:31Har förstås inte körkort heller...
  • 2008-08-09

Jag jobbar på kontor OCH är händig! Jag skruvar, målar, lagar m.m. själv! Kan ha att göra med att jag är hemma ensam om veckorna + att jag tycker det är roligt!
    Jag älskar dessutom att pyssla, syr ibland osv. Så i vilken kategori hamnar jag?
    Dessutom har jag både körkort och mc-kort, utan dessa skulle jag känna mig alltför beroende av andra hela tiden.

• 8108

2008-08-09 skrev 2008-01-15 21:11:24 följande:

Jag jobbar på kontor OCH är händig! Jag skruvar, målar, lagar m.m. själv! Kan ha att göra med att jag är hemma ensam om veckorna + att jag tycker det är roligt! Jag älskar dessutom att pyssla, syr ibland osv. Så i vilken kategori hamnar jag? Dessutom har jag både körkort och mc-kort, utan dessa skulle jag känna mig alltför beroende av andra hela tiden.
    Kategorin övernaturlig

...eller förresten hur är du i köket? Har du gröna fingrar?
  • Paeonia

Ha,ha,ha. Ja vad kan du inte människa!!!

Kram Paeonia

8108 skrev 2008-01-15 21:17:14 följande:
    Kategorin övernaturlig ...eller förresten hur är du i köket? Har du gröna fingrar?
  • 2008-08-09
    8108 skrev 2008-01-15 21:17:14 följande:
    Kategorin övernaturlig ...eller förresten hur är du i köket? Har du gröna fingrar?
    Haha där såg du igenom mig!!

På veckorna äter jag trååååkig lättsam mat och på helgerna när min karl kommer hem får jag värsta gourmet-maten! = jag är usel i köket, han är grym!!

Jag har enbart balkong med 1 blomlåda, mina blommor inne måste livnära sig på något annat än vatten, för det får dom nästan aldrig...det säger väl allt?
  • misstrixie

Jag är fruktansvärt oteknisk och ohändig. Jag försöker verkligen lära mig för jag tycker inte om att känna mig hjälplös så fort m2b inte är i närheten och kan fixa saker åt mig... men det är så himla svårt, jag klantar mig och gör fel hela tiden. Har förmodligen att göra med min uppfostran, fick nästan enbart lära mig "flickiga" saker.

Och nej, jag har inte körkort jag heller. Fast jag bor mitt i stan och har allt jag behöver på oförskämt kort avstånd, så jag har egentligen inget behov av det. Men det stör mig lite att veta att den dagen jag bestämmer mig för att skaffa körkort så kommer jag förmodligen vara lika usel på att köra bil som på att montera ihop bokhyllor...

• 2008-08-09

Jag är minst av 3 systrar (tror att de hoppades på en son! ..) så jag är mer eller mindre uppfostrad i pappas snickeri samt lärde mig köra skoter tidigt! Haha!

• Blondinbella

jag är lika oteknisk jag!

• Zozo

Wahaha;. jag jobbar ocksa pa kontor och har en tumme som INTE sitter mitt i handen, mat kan jag laga och körkort har jag, men... gröna fingrar.. hemmmm... nej jag tar tom kal pa eterneller och jag har helt vansinnigt daligt lokalsinne! Tur att vi alla är olika!

Svar på tråden praktiskt taget omöjlig