• Marsbrud07

Mörklila rosor

Vet någon om det finns mörklila rosor? Jag älskar lila och skulle jättegärna ha det i min brudbukett. Har dock ett vinterbröllop så det måste vara rosor så de klarar kylan!

• Svar på tråden Mörklila rosor
  • kexxet

Curiosa heter en lila ros, men den är inte mörklila..Det finns inga mörklila rosor..Sen finns det en som heter Cool Water men den är mer rosa/lila

• hanjoh

Jag var inne på denna sida finns så fina buketter där tycker jag, om du klickar dig in på brudbuketter så ser du att nr 13 och nr 15 har mörklila i sig.

www.aklejatrend.com/

hoppas att jag var till någon hjälp, själv tycker jag att just de två är superfina!

lycka till!

• Västkusttjejen
    Marsbrud07 skrev 2008-01-15 15:43:46 följande:
    Vet någon om det finns mörklila rosor? Jag älskar lila och skulle jättegärna ha det i min brudbukett. Har dock ett vinterbröllop så det måste vara rosor så de klarar kylan!
    Hej!

Här kommer en länk till min brudbukett som jag ska ha i augusti. Den innehåller lila rosor!

www.akleja.nu/images/brudbuketter/14.jpg
  • kexxet

Den lila är inga ros, utan det är lila prärieklocka..Det är många i min blomsteraffär som tar fel och tror att prärieklockan är en ros..=)

• rosa drömmar

Jag ska också ha lila rosor i min bukett.Jag tycker att dom är ganska mörkt lila. Titta själv. www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=125&BrudID=64

• Marsbrud07

Rosa drömmar: Har du sett färgen på de rosorna i verkligheten? Jag tyckte att de såg fina ut på bilden iallafall!

• rosa drömmar

Tyvärr har jag inte sett dom i verkligheten men jag hoppas få göra det snart. Min svägerska som är florist och ska göra min bukett tycker att dom är jättefina.

• sommarfru08

Har sett en fantastiskt vacker lila ros som jag själv ska ha i min bukett. Ocean song heter den.

• Skonie

den lila kallan på akleja var ju utfin annars :)

Svar på tråden Mörklila rosor