• Junibrud08

Hur funkar resecheckar?

Är det någon som vet hur resecheckar funkar? Är det någonstans man kan köpa som gäller för "alla" resebolag eller måste man välja ut ett visst resebolag?

Funderar på att önska oss det i bröllopspresent men vet inte hur det funkar. Man vill ju helst inte vara låst till ett visst bolag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-13 22:47
    Jag menade presentkort på resor, inte valuta.

• Svar på tråden Hur funkar resecheckar?
  • carinokenneth

Hejsan!

Jag har med funderat över detta...har en syssling som vet så jag tänkte höra med honom....min tanke är ju att det måste gå att få använda på alla :)...lite tråkigt annars...

• pandis2405

Önska presentkort på Ticket eller annan resebyrå, de bokar för många olika flyg- och charterbolag. Om ni har någon resebyrå nära er, gå in och hör med dem.

• Zozo

Jag skulle personligen inte binda upp mig fôr nagon byra alls. Be om rena bidrag istället. OM det skulle hända ngt med byran under tiden sa har ni ingen garanti för att fa ngt vettigt för pengarna.

• Monken

Vi har redan bokat vår resa (åker i november) och resebolaget vi använder oss av har presentkort man kan köpa. Vi kommer att skriva på vår hemsida att vi önskar oss presentkort därifrån istället för presenter.

Svar på tråden Hur funkar resecheckar?