• DetOrdnarSig

Köpa från Årsta partihallar

Någon som vet om man som privatperson (eller företag som inte har blommor som verksamhet) kan köpa blommor direkt från blomföretagen i Årsta partihallar? Någon som gjort det?

• Svar på tråden Köpa från Årsta partihallar
  • starbelle83

nope, man får inte göra det som privatperson... Men på Hötorget är priserna inte mkt högre än i partihallarna om det är priset du tänker på.

• HannaE

Varför skulle man som privatperson få köpa varor där företagen köper in sina saker?
    Isf vore det ju urbota onödigt att butiker finns överhuvudtaget??

DetOrdnarSig skrev 2008-01-12 16:38:02 följande:
    Någon som vet om man som privatperson (eller företag som inte har blommor som verksamhet) kan köpa blommor direkt från blomföretagen i Årsta partihallar? Någon som gjort det?
  • DetOrdnarSig

HannaE skrev 2008-01-14 20:31:49 följande:

Isf vore det ju urbota onödigt att butiker finns överhuvudtaget??
    Jag har personligen varken tid eller lust att tillbringa hela dagar med att ränna runt på partihallar för att handla det jag kan handla på en storhandling i butik, så jag tycker nog att butiker har en plats här i världen ändå. Butiker tillhandahåller servicen att erbjuda varor nära oss och olika typer av varor på samma ställe, men nu var det ju inte det den här tråden handlade om.
  • HannaE

Ehh??
    Är det någon som kan översätta?

DetOrdnarSig skrev 2008-01-16 13:27:17 följande:
    HannaE skrev 2008-01-14 20:31:49 följande:
    Jag har personligen varken tid eller lust att tillbringa hela dagar med att ränna runt på partihallar för att handla det jag kan handla på en storhandling i butik, så jag tycker nog att butiker har en plats här i världen ändå. Butiker tillhandahåller servicen att erbjuda varor nära oss och olika typer av varor på samma ställe, men nu var det ju inte det den här tråden handlade om.
Svar på tråden Köpa från Årsta partihallar