• Sussie73

    Hjälp januari/februari brudar

    Hej! Jag har inte varit så aktiv här inne men däremot läst massor. Skulle verkligen behöva lite hjälp från er brudar. Hur komemr ni att göra utanför kyrkan?? Alltås kasta ris, rosblad såpbubblor???? Vi hade tänkt att ha rosblad men lästa någonstans att man kan riskera att behöva städa upp det efter sig och det vill vi inte behöva arrangera någon att göra. Är det någon som vet hur det fungera att blåsa såpbubblor i januari??? Vad tror ni om det enbart skulle räcka med att gästerna tänder tomtebloss när vi kommer ut från kyrkan???

    så tacksam för alla svar!!!

    Kram kram

  • Svar på tråden Hjälp januari/februari brudar
  • jennysnartfru

    Vad säger er kyrka om detta? Vår säger inga rosblad, men ris är ok. Vi behöver inte städa upp efter oss. Kommer använda ris som smälter vid kontakt med fukt.

  • jennysnartfru

    tomtebloss kan bli jätevackert och minst på bilderna.

  • Akvavit

    Har inte funderat så mycket på det...tänkte nog ha marschaller runt och så riskastning. Funderade lite på tomtebloss, men jag undrar om det inte blir svårt att koordinera? Alla ska försöka tända samtidigt när ni kommer ut....kommer de kanske vara mer koncentrerade på det än på er? Man vet ju hur svårt det kan vara att få fyr på ett tomtebloss, särskilt om det blåser lite....

    Så det blir nog bara ris för oss, tror jag.

  • ~vinterbrud~

    Vi kommer bara ha riskastning, dvs inga rosblad eller såpbubblor. Tror det är bästa att kolla med kyrkan huruvida man måste städa upp efter sig.

    Hittade denna info om såpbubblor:

    www.brollopsbubblor.se/index06.html
    Vinterbröllop!
    Javisst går det att blåsa bröllopsbubblor på vintern.. i alla fall så länge termometern visar över minus 20! Vid 10 minusgrader fryser bubblorna efter du blåst dem och lägger sig som glittrande pärlor på snön. Vid minus 20 eller kallare går det dock inte att blåsa alls

  • Sussie73

    Åh, tack för svaren! Jag har förvisso inte kollat med kyrkan. Men ris föruttsätter jag är OK men det var just rosbladen jag tänkte på. Ja, svårt det här. Jag var på ett bröllop där vi blåste såpbubblor och det var otroligt vackert, men alla var så koncentrerade på att blåsa att man lätt glömde brudparet och det blev lite tyst runt omkring.....ja, svårt det här! Hmm det blir nog ris i alla fall....

    Tack ännu en gång! Och lycka till på era bröllopsdagar!!

  • Sussie73

    Jennysnartfru!
    Vad är det för typ av ris som smälter vid kontakt med fukt? den kan ju vara bra att satsa på.

Svar på tråden Hjälp januari/februari brudar