• Lundia

Bygga naglar i Malmö,var ska man gå?

Undrar om någon har erfarenhet av att bygga naglar i Malmöområdet.
    Och vilka är isåfall bra?
    Är det skillnad på akryl och gelé?
    Vilket är isåfall bättre för nageln?
    Skulle vara jättetacksam för svar.
    Ska nämligen snart gå och bygga för att ha vant mig till bröllopet.
    Lägger nu mina naglar i era händer

• Svar på tråden Bygga naglar i Malmö,var ska man gå?
  • Lundia

Ingen som har några erfarenheter på detta område?

• vicki

Lundia

Själv (och många av mina kunder) går till Hår & Nagelateljén på Ö. rönneholmsg. (vid triangeln).
    Skillnad mellan acryl och gele är:
    Acryl är hårdare och mer hållbart men kan ifall olyckan skulle va framme te x att man bryter nageln orsaka stora skador på en egen nagel. Det innehåller även acrylamid (tror jag att det är) vilket anses som hälsovådligt.
    Gelé i sin tur ett mjukare material samt mera elastisk än acryl. Innehåller inte heller några hälsåvådliga ämnen och är lättare att pilla bort i fall man tröttnar på nageln.
    Jag är ej säker på att de bygger med acryl där.
    Det finns även ett tredje alternativ och det är glasfibrer. Hårt som acryl, men vet ej vem som bygger med det.

Min röst går i alla fall till gelén.

Mvh
    vicki

• Lundia

Tusen tack Vicki!
    Ska gå dit och höra med dem och få mer info.
    Gelé verkar ju iallafall vara mer skonsamt för nageln och mig själv, så då blir det nog det.

• vicki

ähhh......osäker men sist jag gjorde det hade dom extraerbjudande och jag betalade då 350 :- för ett helt nytt set. Troooor att ordinarie är 495:- (max).

• Hestia

vicki - det var ju inte sa farligt! Tack för tipset!!

• Stina 3/5

jag har fått ett presentkort på manikyr av en kompis på nails.

Surfa in på nails.nu står om olika typer av naglar, priser mm.

• Odis

Jag har fått mina naglar fixade i några år. I början gjordes dom i acryl, och det resultatet var jag inte nöjd med. Nageln blir väldigt tjock och man får inte direkekt en naturlig look på nageln. Istället görs mina naglar i glasfibrer. Ser precis ut som ens riktiga naglar! Kanon!

Svar på tråden Bygga naglar i Malmö,var ska man gå?