• februari08

Silvertjej som funderar på förlovningsring i guld

Jag och min sambo ska förlova oss i vår och nu har jag börjat fundera på ringarna. Jag har alltid burit silversmycken och därför ville jag ha en förlovningsring i vitt guld. Men efter att ha sett andras förlovningsringar i vitt guld så börjar jag tveka... Ringar i guld verkar hålla sig fina längre!

Någon annan silvertjej som går i mina tankar?

• Svar på tråden Silvertjej som funderar på förlovningsring i guld
  • Mirri

Jag har nästan bara smycken i silver men valde ändå en ring i gult guld. Jag tycker inte att det stör även om jag väljer att ha silverarmband på andra handen. Jag kan ju tillägga att lite fler guldsmycken också smugit sig in i mitt sortement
    Men om det är hållbarheten du funderar över finns ju andra material än vitguld som är silverfärgade...

• Mrs Fairy

När vi förlovade oss valde vi ringar i rött guld. Nu när vi beslutat oss för att gifta oss kommer vi byta ut våra gamla ringar.
    Det lutar åt silver/stål/titan hållet. Vi valde helt bort vitguld då vi hört så mycket negativt om vitguldet ex. att dom mattas av fort och måste underhållas så ofta.

• Limbolight

Stål är mitt tips!
    Kolla gärna min ring i galleriet. Visserligen en vigselring, men du förstår vad jag menar.
    Finns jättefräcka till killar oxå!

• Pumpkin

Palladium och platina finns ju också.

• Duchess

Klokt att inte välja vitguld! Det KAN funka, men jag har hört många som har problem med vitguldsringarna.

Stål, titan, palladium och platina är fyra bra alternativ i kategorin "silverfärgat". Själv har jag palladiumringar (finns på bild i mitt galleri) och är jättenöjd med det!

• Akvavit

Jag är också "silvertjej" och var helt övertygad om att jag ville ha en ring i vit färg - vitt guld, palladium eller titan tänkte jag mig.
    Men när jag gick ut och provade blev det till slut en ring i rött guld. Varför? Det kändes mer speciellt. Eftersom i princip alla mina smycken är i silverfärg så blev det så mycket mer speciellt med rött guld. Jag älskar min ring!
    Däremot blir då vigselringen i vitt guld. Kommer bli kanonbra!

Så mitt råd är, gå ut och prova och se vad du trivs i!

Svar på tråden Silvertjej som funderar på förlovningsring i guld