• sweetface

Blondering av mörkt hår-skallig??

hej! nån som kan ge lite råd? jag har länge funderat på att bleka mitt hår till riktigt ljust, men är väldigt mörkhårig, nästan svart. har hört att man kan tappa sitt hår- nån som har erfarenhet? skall jag våga blondera eller kan ja riskera bli skallig på kuppen?! snälla, hör av er om ni vet!! kram

• Svar på tråden Blondering av mörkt hår-skallig??
  • Liinda_e

jag blonderade mitt hår i flera år när jag var yngre...det ångrar jag idag...kvaliteten på håret är helt förstört och det var över 7 år sen!!!!!!!!!
    men en del funkar det för...en del inte vissa får "svinto" hår

• Knopan
    sweetface skrev 2008-01-05 11:02:30 följande:
    hej! nån som kan ge lite råd? jag har länge funderat på att bleka mitt hår till riktigt ljust, men är väldigt mörkhårig, nästan svart. har hört att man kan tappa sitt hår- nån som har erfarenhet? skall jag våga blondera eller kan ja riskera bli skallig på kuppen?! snälla, hör av er om ni vet!! kram
    Jag hade en kompis som i tonåren blonderade sitt hår en hel del,det resulterade i att håret slets av,det blev så fruktansvärt slitet så det höll inte längre. Hon gjorde det förvisso hemma...bättre resultat kanske fås på salong.
    Jag själv är - precis som du - väldigt mörk och blonderade håret i tonåren för att kunna färga det crazy red,det tod väldigt låååång tid innan jag fick tillbaka min naturliga kvalitet på håret.
Svar på tråden Blondering av mörkt hår-skallig??