• Skottd­agen20­08
    Äldre 2 Jan 15:25
    23589 visningar
    13 svar
    13
    23589

    Hur fixar ni med bordsplaceringen i ett word-dokument?

    Håller på med vårt festprogram och har gjort klart hur folk ska sitta, men hur får jag in det i ett word-dokument. Måste jag rita i word eller går det bra på något enklare sätt?

  • Svar på tråden Hur fixar ni med bordsplaceringen i ett word-dokument?
  • propp
    Äldre 2 Jan 15:37
    #1

    Jag har också gjort bordsplaceringen i Word.Använde mig av rita-funktionen och gjorde vanliga rektanglar som bord och så skrev jag namnen vid varje plats.

  • Skottd­agen20­08
    Äldre 2 Jan 15:59
    #2

    Har fixat det nu, lyckades få in mitt excelblad så det blev snyggt i word.

  • Hofsan
    Äldre 2 Jan 16:59
    #3

    Annars kunde du använt bröllopstorgets bordsplacering och sparat den i dina bilder och sedan klistrat in den i words.

  • Zozo
    Äldre 2 Jan 17:05
    #4

    Vad du än har för program uppe sa finns alltid sista-chansen tekniken att göra en "print screen" (Dvs du tar upp internetsidan eller vad det nu är pa skärmen, trycker på knappen "Print screen" och "Alt" samtidigt och sedan gör du bara en ctrl+v i ditt worddokument) och klistra in i ditt word-dokument. I verktygen för bilder har du sedan nagra som gör att du enkelt kan klippa bort extra kanter (Symbolen ser ut som ett svart V med ett uppochnervänt V över), placera etc.

  • Miss Blue
    Äldre 3 Jan 08:03
    #5

    En fråga...
    Jag har gjort bordsplacering i Word med rita- funktionen och satt ihop rektanglar och "stolar" men hur fogar man ihop allt så det blir EN bild??
    Kommer inte ihåg hur man gör, men det blir som ett ankare vid bilden då????
    Någon som vet??

  • Zozo
    Äldre 3 Jan 09:25
    #6

    Nu har jag en fransk version sa jag vet inte riktigt vad det heter.. men i ritverktyget har du ngt som heter "gruppera" eller liknande. Du klickar pa varje del medans du haller ner shift och sedan grupperar du alltihopa. Vips sa har du en bild!

  • Miss Blue
    Äldre 3 Jan 11:50
    #7

    Zozo
    TACK! Superbra nu kan jag bocka av en sak till som är klar!!

  • jennys­nartfr­u
    Äldre 3 Jan 12:05
    #8

    Zozo, jag förstår inte vad du menar? Vad då print screen..
    Försökte copy and paste bild från bröllopstorgets bordsplacering. Funkade givetvis inte.

  • Zozo
    Äldre 3 Jan 12:34
    #9

    jennysnartfru.. Pa ditt tangentbord finns en tangent som heter print screen (kanske förkortat) som kopierar hela fönstert pa din dator som du just da har uppe. Du ser inte att du kopierat förrän du klistrar in det i word eller vad du nu har

  • jennys­nartfr­u
    Äldre 3 Jan 12:37
    #10

    aa, nu hittade jag. Tack. Ska prova

  • pandis­2405
    Äldre 7 Jan 14:52
    #11

    Om du har Word har du säkert Excel och Powerpoint också. Bägge de programmen tycker jag funkar bättre för denna typ av övningar än grafik-delarna i Word.

  • Zozo
    Äldre 7 Jan 17:13
    #12

    Jo, men behärskar man word ordentligt men inte de andra tva sa går det minst lika bra i word

  • Äldre 23 May 19:01
    #13

    Hur använder man sig av rita funktionen?

Svar på tråden Hur fixar ni med bordsplaceringen i ett word-dokument?