• B & S

Hobbys tillsammans?

Vi försöker hitta nya saker man kan göra ihop och kanske inte kostar jätte mycket så som dykning med all utrustning mm. hehehe....

Vad gör ni med era partners?

Vi har testat lite saker men kommer inte på några nya direkt så behöver lite tisp för att liva upp lite igen...hahaha låter som i sängen men jag menar mer utomhus eller på nån plats.

Vi ska börja simma/vattengym ihop men längre än så kom vi inte.
    Han behöver komma bort från WoW/andra data spel(suck! hahaha) och jag behöver mer stimulans för hjärnan och ev kroppen med då jag har whiplash skador.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hobbys tillsammans?
  • lillaj

Vi gör mycket tillsammans tex simmar/badar, går ut och fikar både vi ensamma och tillsammans med vänner, promenerar, åker bräda (vintertid), åker båt på somrarna och nu planerar vi bröllopet också så vi gör massor ihop men inga direkta hobbys.

Annars har vi en sak som intresserar oss båda och det är drycker dvs. provsmakning av champagne, vin, calvados- och öl men det gör vi ju inte så ofta osså choklad- och olivoljeprovning så sånt tycker vi är kul!

• Tooticki

För oss är matlagning en hobby och något vi gör tillsammans varje dag, planerar vad vi ska äta, skriver handlingslista, handlar och sedan lagar vi den tillsammans, ibland med ett glas vin till. Sen går vi långa promenader i skogen, läser högt för varandra, kollar på film, bakar, reser och dyker. Vi har hund så stor del av vår lediga tid kretsar ju kring att aktivera honom.

• Paeonia

Promenerar med våra hundar gör vi dagligen.
    Även musiken är ett gemensamt intresse, han på gitarr, jag på piano. Sången står vi för båda två.
    Sedan åker vi slalom på vintern hela familjen.

• 2008-08-09

Min sambo är bara hemma om helgerna så jag får rätt många "egna" hobbys.
    Men då han ÄR hemma är vi väldigt mycket med vår hund, går i skogen osv.
    Något annat som tar upp en stor del av vår tid är våra motorcyklar. I somras måste vi nog ha åkt ca 300-400 mil tillsammans! Han på sin R1:a och jag på min R6:a.

Vi spelar också mycket sällskapsspel om kvällarna, Monopol/Geni/Couronne osv.
    Varken jag eller min sambo är några sånna som går på krogen 2 kvällar/vecka (som alla våra kompisar gör) så vi är istället hemma och spelar spel! (pensionärsvarning?!) Haha!

• Celeste97

Danskurs, renovera hemma, massagekurs, övningskörning...

• kizze

vi gör silversmycken tillsammans

• anne på grönkulla

Några formella hobbies gemensamt har vi inte men saker vi ofta gör tillsammans är:
    läsa, resa, shoppa inredning, laga mat, planera vardan (typ handla mat, ekonomi), lyssna på musik, gå på konsert eller t ex teaterföreställning, gå på utställning, fika, umgås med kompisar o familj, promenerar, ser på film ibland

Periodvis tränar vi också ihop, typ simmar eller går på gym.

• Cortado

Vi är både med i bostadsföreningens keramikgrupp.

Vi promenerar på golfbanan nu i vinter med andra hundägare och arbetar mycket med vardagslydnad också med hunden.
    Kommer nog gå en till kurs bara vi två med henne också nu i vår.

Vi går på viktväktarna ihop :)
    Låter inte så jävla skoj men är faktist dömysigt och underlättar ju att man går och arbetar tillsammans.

Han har börjat hänga på min inredningshets också så det blir att vi diskuterar mycket inredning.

Vi spelar mycket spel också, samt har serie-maraton som vi tankat ner (just nu är det väldans spännande i battlestar galactica som vi tankar säsongerna till och tittar igenom när vi gosat ner oss i soffan med en filt).

Släng ut TV:n, det gjorde vi och det gjorde iaf oss bättre på att ta tag i allt omkring.

• Tooticki

Cortado:

Jag säger detsamma, vi slängde ut tv:n för ett år sedan. Nu har vi en projektor kopplad till datorn så vi kan se på film vilket är skitkul. Ingen av oss har saknat tv:n för en sekund!

• B & S

Om åker någonstans för en fin promenad eller titta på något gratis eller max 50kr/per vart går man då i Göteborg?
    Och spec på vinterhalvåret????????????

Har ifs bott här själv i 11år nu (han endast 2år) men jag VET att jag inte sett allt än.
    Alla dem större museeumen har vi hunnit med. Vi ska börja gå och bada på Frölunda badet imon.

Svar på tråden Hobbys tillsammans?