• Bröllopstokiig

gravyr i ringen och ev. på utsidan?

Hej,

Har just via ringsajten: www.vigselring.nu hittat en handgravör (Kerstin Östberg) som skall få gravera våra ringar med gammeldags handgravyr. Ev. funderar jag på gravyr på utsidan, vad tror Ni om det? Jag har talat med Kerstin Östberg och det går bra, men frågan är vad jag skall ha graverat som även känns rätt om 30 år, jag har tänkt mig något klokt citat på latin.

• Svar på tråden gravyr i ringen och ev. på utsidan?
  • Bröllopstokiig

Hej Jenny,

Varför måste du krångla till det med latin? Jag föreslår "evinnerlig" runt hela ringen.

• Bröllopstokiig

Det finns en del citat här på BT någonstans som du kan kika efter, men annars kan man väl bara skriva det man känner. Min sambo friade och han hade redan köpt ringarna då men inte graverat dem, han kom med förslaget att(efter jag svarat ja såklart)vi inte skulle ha några datum i ringarna... Så i våra ringar står det Älskar dig idag, imorgon. Ni hittar säkert på något lika fint!

• Bröllopstokiig

Jag har 2 förlovningsringar, (ska snart få en vigselring) I den ena förlovningsringen står det min blivandes namn i. I den andra har jag på utsidan texten "Carpe Diem" den är väldigt mycket oss. Efter mkt sorger och bedrövelse har vi lärt oss att ta vara på den dagen vi befinner oss i.
    Kul att det är fler som vill göra mera personliga ringar.

)

• Bröllopstokiig

Tycker att det låter fint med inskription på utsidan!

• Bröllopstokiig

Det blir nog jattefint med nagot skrivet pa utsidan.
    Definitivt annorlunda!
    Har ocksa varit inne pa att handgravyr.
    Vi har dock inte kommit sa langt. Forlovade oss i frebruari, har ringar men har inte lyckat komma ivag till nagon gravor annu.
    Det far bli nar vigselringen ar bestalld och da maste vi anda putsa upp forlovningsringarna.
    Vi kommer dock ha olika texter i vara ringar. Har alla ni samma text i bade mannens och kvinnans ring?

• Bröllopstokiig

Jah hörde om ett par som skrev in bibelord (så heter det väl..? En hänvisning till ett stycke i Bibeln iaf) i sina ringar. Han bestämde vad som skulle stå i hennes ring o vice versa. De fick inte se vad som stod förrän ringarna var klara. Det är rätt romantiskt.

Ang. gravyr på utsidan tror jag spontant att det är svårt att hålla rent..?

• Bröllopstokiig

Hej!

Ville bara tipsa om Efva Attlings smycken som är helt underbara, särskilt ringarna med gravyr på utsidan.

Adressen är: efvaattlingstockholm.com

• Bröllopstokiig

Spinner vidare på Guns tema. Blir det inte svårt att hålla dem snygga när de blir repiga? Fast det där har gravören koll på antar jag :)

• Bröllopstokiig

Vad sägs om Alea iacta est, tärningen är kastad?
    Åtminstone lite roligt ... ?

• Bröllopstokiig

Tack för alla tips! jag har varit i kontakt med handgravören och hon har visat oss olika stilprover. Carpe diem är i och för sig inte fel, men det känns lite för masstillverkat.

Alea iacta est var ett kul förslag som jag skall fundera vidare på.

• Bröllopstokiig

"Amor vincit omnia" såklart!

Kärleken är evig...

• Bröllopstokiig

"Kärleken övervinner allt", vill jag korrigera

Svar på tråden gravyr i ringen och ev. på utsidan?