• frallan74

någon som handlat på ebay

Någon som handlat på ebay? hur funkar det? vad kostar frakt och dyl? Har varit inne och kollat på jättefina tiaror som kostar en bråkdel av vad de kostar här hemma och det är samma tiaror, men sen tillkommer ju frakt och dyl så det blir väl inte så mkt billigare. Blir man lurad ofta...? hm...svår fråga förståss... har precis registrerat mej på tradera och budar på en fin tiara där...

• Svar på tråden någon som handlat på ebay
  • lilltass

Jag har handlat en del på Ebay och det har funkat bra för mig. Var noga med att kolla vad frakten kostar innan du budara bara. Den kan variera jättemycket till Sverige. Om du har Paypal är det hur lätt som helst att handla på Ebay.

• bridesilly

Har handlat en del på ebay och det brukar gå smidigt. Kolla bara att säljaren har en hög procent i positiva omdömen och maila gärna innan så du vet hur mycket frakten går på å sådär.
    Jag brukar alltid kontakta säljaren först för att se att jag får tag på dom och dom är villiga att svara på frågor.

De som säljer tiaror på tradera har ofta många likadana så vinner du inte den som är ute nu kommer med stor sannolikhet en likadan snart igen

• Hofsan

Jag handlar mycket på både E-bay och Tradera. Senast på E-bay handlade jag 5 rullar satinband för halva priset(med frakten) än vad det kostar här.
    Du kan se vad frakten blir där du budar. Tryck in Sweden där det står shipping to så kommer fraktkostnaden upp.

• frallan74

ok tack så hemskt mkt för alla svar... även om jag sitter vid datorn mkt så är ändå detta att buda på tradera och hu a mej på ebey lite skrämmande..... så ofta jag har hånfnyst åt min mamma när hon ska ut på nätet och tycker allt är jobbigt och så är jag likadan själv...

• bridesilly

Haha ja det är inte alltid lätt att lita på privatpersoner att göra affärer med

Vad har du hittat för tiaror på ebay?

• frallan74

hrmm... var ser jag vad det kostar till sverige? det finns 2 olika kostnader; shipping and handling samt each aditional item. vad är det som är fraktkostnad?.....

• frallan74

Det finns några som finns på diadema och de finns då i andra färger med stenarna...så fina sen många andra som är så jättefina och lite mer ovanligare än här i sverige. Jag hade nästan bestämt mig för diadema men så hittade jag ju denna nyupptäckta outforskade sidor på nätet iform av auktioner....iihh va roligt... men ack så trög jag är...

• bridesilly

shipping är frakt kostnad och det andra är väl om du handlar fler varor av samma säljare så blir det några dollar/kronor dyrare frakt

• frallan74

ahahh.....ok ska surfa runt och kolla mer ikväll på ebay när mina stackars uthungrade barn har lagt sig...nu står de över mig och vill ha lunch men mamman är alldeles uppslukad av ebay...

• frallan74

jag fick tiaran på tradera....bjöd på en annan först men vann inte den sen var det typ 1 min kvar på mitt andra val och vann den för 100 kr...jättefin...

• Bluebride

har handlat en hel del på ebay, till mitt förra bröllop som inte blev av. Köpte tiara från england och brudklänningen från USA. Klänningen i sverige skulle kosta 10.000:- jag betalade allt som allt bara 3000:-

• Wicks

Vi hadlade bröllopkläder där, men då via en butik iofs. kolla omdömena så ffår du en relativt ok bild

Svar på tråden någon som handlat på ebay