• Tingeling_99_

Har ingen lust längre....

Vi hade planerat att gifta oss utomlands. Vi meddelade alla som vi kunde tänka oss vilja följa med ~1,5 år i förväg för att de skulle hinna spara pengar och semester osv. Nu visar det sig att sambons bror inte följer med pga arbetssituationen, men han frågar inte ens chefen om det skulle vara möjligt med semester...Sambon är jätte ledsen och jag tycker det är jätte tråkigt. Och nu håller svärföräldrarna på och strular....
    Vill att vi ska flytta datumet så de kan stanna borta över en födelsedag, men de vill inte vara borta för länge så de vill att vi ska ändra oss.
    Känns så tråkigt för vi har redan anpassat oss efter dem och var beredda att göra det för att brodern skulle följa med, men nu känns det som att det får räcka. Jag vill inte gifta mig på någon annan dag, hur fånigt det än låter !
    Både jag och sambon känner att vi nästan hellre skit helt i det istället. För som det är nu mår vi bara jätte dåligt båda två. Det tråkiga är att mina föräldrar sett fram emot det jättemycket och accepterar att vi väljer datum och plats, medans sambons sida bara vill att vi ska anpassa oss efter dem.

Vet inte vad jag vill ha ut av detta, men kände att jag måste få gnälla av mig....

• Svar på tråden Har ingen lust längre....
  • Mitziemoe

Har ni pratat med sambons föräldrar om hur ni känner det?

Förstår verkligen hur hemskt det måste kännas jag menar har man valt ett datum så vill man ju inte ändra på det.

Hoppas att det löser sig för er!

Styrkekramar

• jennysnartfru

Usch vad tråkigt det låter. Vad finns det för alternativ? Var utomlands ska ni gifta er?
    Jag tycker att det är ju er dag och iblnad kanske man inte kan få som man vill. Ni kan inte tänka er att ha en mer intim vigsel med kanske bara tärna och bestman och ha en familje och släktfest hemma i Sverige sen. Jag tycker ni anpassat er tillräckligt och vill ni gifta er så gör det låt inte andra hindra er.
    Det är er stora dag glöm inte det. Jag oroar mig oxå för det ena och det andra, men man måste vara självisk i sådana här lägen. Så att det blir bra för en själv. Gästerna klarar sig.
    Lycka till och upp med hakan.

• Tingeling_99_

Tack !

Vi har hela tiden sagt att vi förstår att inte alla kommer kunna följa med, eftersom vi valt att gifta oss utomlands (Thailand). Men vi hade juh iallafall hoppats att de närmsta skulle göra allt de kunde för att försöka följa med.

Vi har alltid pratat om att inte gifta oss hemma så det kom inte som någon chock för någon, men vi har också lovat att berätta och inte smita iväg. Vilket gjorde att vi gjorde som vi gjorde. Vilket vi nu ångrar djupt

Vi får se hur det blir, antingen, ställer vi in helt eller så blir det till att åka helt själva...

• Lina_K

Bestäm er för att åka själva. Ha ett underbart bröllop bara ni två och ta tag i familjen när ni kommer hem. En fest vill man ju alltid ha ändå och den får ni ju sen tillsammans hemma.

• Mirri

Känns ju lite tråkigt att ställa in eller sticka själva när din sida hade sett fram mot det hela Sätt hårt mot hårt tycker jag. Säg att det datumet blir det och dit åker vi. Den som vill med får gärna komma med och de som inte vill kan gott stanna hemma. Det är klart att det är tråkigt att inte alla man tycker så mycket om kan följa med men jag skulle tycka att det vore roligt att dela dagen med i alla fall några även om andra strular. Jag tror också att ibland kan även vuxna vara som barn. De krånglar om man låter dem göra det. Om ni ändrar datum hit och dit för att de ska kunna vara med så kommer de fortsätta krångla och vilja påverka men jag tror att dina svärföräldrar kommer få lite skrämselhicka om ni sätter ned foten och då kanske de skärper sig lite för det är klart de egentligen vill vara med.

• Ickaflicka

Åk med dem som har gjort sig besväret att ordna så att de kan följa med er, och strunta i dem som tydligen inte tycker det är viktigt nog! När ni meddelat tid och plats så lång tid innan finns ingen anledning att ändra det för att det ska passa andra!Det är tråkigt om en utomlandsvigsel ställer till problem för gästerna ekonomiskt, men i detta fall verkar det ju inte vara problemet, eller hur! Om ni står fast vid vad som gäller och har gällt i ett och ett halvt år, så tror jag att de inser att de antingen får komma med på era villkor eller låta bli, och då kommer de att ångra sig sedan...

• tobiasochlinda

mina svärföräldrar började också strula och ville att vi skule ändra dag mm. och tillslut mådde vi skit rent ut sagt, då bara bestämde jag att är dom inte mer intresserade av att gå på ett bröllop då får det vara, då behöver inte vi ha dom där.. men då löste dom det och anpassade sig efter oss, så nu kommer alla vara där iallafall, stå på er!

• Tingeling_99_

Tack alla !
    Va skönt att ni "håller med" mig och inte tycker jag är larvig, för det känns som det är så de tycker...att det inte spelar så stor roll när vi gifter oss..
    Tack igen, nu känns det faktiskt lite bättre, så bröllop blir det nog

• sowa65

jag tänker så här; man gör sina val.
    väljer man att gifta sig utomlands så väljer man att alla inte kommer. vilket är viktigast? att alla är med eller att det blir den dröm som man ville ha från början? kanske drömmen inte går att förverkliga?? jag väljer att gifta mig på hemmaplan för att alla ska kunna vara med, men åker till italien 2 dagar efter för att få min resa.

• ladyleee1980

nej fy va tråkigt! förstår att du tappar lusten! det skulle jag också göra!
    men samtidigt kan man se det så här, ni har varit ute i god tid och meddelat vilket datum och förutsättningarna för ERAT bröllop, om det inte passa dem så kan de stanna hemma och kan kolla på era bilder därifrån sen!
    sätt ner foten och säg i från.
    det är er dag och ni bestämmer själva!

Lycka till!

kram Linda

• Tingeling_99_

Nu har det löst sig med svärföräldrarna. Skönt.
    Resa är bokad för oss och alla föräldrar !
    Tack för all omtanke !!

• Thailand 08

Vad skönt! Då kanske vi ses i Thailand? :)

Svar på tråden Har ingen lust längre....