• Atsa

Inbjudningskort med hjärta av silvertråd?

Hej!
    Har för mig att jag såg ett jättesnyggt inbjudningskort i någons galleri här för ett tag sen med ett hjärta på framsidan som var gjort av nån silvertråd, tror det var nån pärla i hjärtat också... Nån som känner igen det? Blev lite inspirerad och funderade på att göra nåt liknande. En liten fråga bara...hur fäster man hjärtat på kortet??

• Svar på tråden Inbjudningskort med hjärta av silvertråd?
  • Mirri

Vi kommer ha ett hjärta av ståltråd som vi själva böjer till. Då kan man också sätta på pärlor om man vill. Vi fäster hjärtat med bandet som också kommer att binda ihop inbjudan. Annars har panduro färdiga snygga silverfärgade ståltrådshjärtan som man säkert kan fästa med ett litet stygn eller en klick lim.

• Atsa

Jag tänkte också göra hjärtat själv av silvertråd (typ som ståltråd fast mer silverfärgad)och ev en eller ett par pärlor på. Fast jag vill ha så att det sitter fast mer mitt på kortet, alltså inte hängande. Helst ska ju inte limmet synas heller...
    Oj, vad noga man är ibland =)

• Lycka o Kärlek

Vilken bra idé om hjärta av silvertråd!

Fast hur får man fast det på ett snyggt sätt?

• 3Maj08

Det var kanske jag Kolla mitt galleri!

• 3Maj08

Förresten så fäste jag det med pyttelite superlim! Blev tipsad i Hobbyaffären att ta ett liknande papeprslim fast som skulle föästa på metall men det funkade inte alls så jag rekommenderar superlim! Behövs såå lite för att det inte ska kladda.

Lycka till!

Svar på tråden Inbjudningskort med hjärta av silvertråd?