• jennysnartfru

vad önskar ni er i bröllopspresent

Förutom bidrag till bröllopsresa eller till själva bröllopet.

• Svar på tråden vad önskar ni er i bröllopspresent
  • bumblebee jonis

Vi önskar oss presentkort på en elektronikbutik så vi kanske kan köpa något av det vi behöver till köket/övriga hemmet för den samlade summan

• Mirri

Hjälp med diverse saker våra gäster är bra på som fotografering, smink, chaufför, tårtbak osv.

• tolonta

Vi kommer nog önska oss presentkort på möbler, och nytt köksporslin (vill ha en ny servis i det nya köket). Ganska tacksamt att hitta på en önskelista när man bygger hus...

• Skottdagen2008

Vi önskade följande:

ÖNSKELISTA
    den bästa gåvan för oss và
    att ni som gäst tacka ja
    men på förfrågan utav er
    en önskelista vi skrivit ner

så vi tänkte ge er ett litet tips
    på hur ni problem med bröllopsgåva löser vips
    vi har länge tänkt och funderat
    och vårt innehav av husgeråd studerat
    på serier vi samlar och önskar av dem lite mera
    därför har vi skaffat konto på duka och cervera

vi även önskar kunna på bröllopssemester resa
    men efter bröllopsfinansiering är våra konton glesa
    vi skulle därför gärna mottaga
    ett litet bidrag till denna saga

för att vi inte ska få flera av samma
    vore det snällt om ni kontaktade x mamma
    hon även har lista på andra önskemål till vårt hem
    kontakta därför x mamma efter kl. fem

• Fröken Figo

Presentkort / bidrag till möbler i en fin möbelaffär. Vi vill ha en fin köksgrupp i massivt trä och en stor maffig säng och lite annat.

Antingen kan ett gäng köpa en möbel från bara dem. Tex min släkt köper sängen. Eller så kan alla gäster bidra med en summa var, individuellt.

Superbra tycker jag! Och det är presenter som kommer finnas kvar för alltid och påminna oss om bröllopet

• Nataluskan

Vi önskar oss en servis från Duka, vinglas, förrättsbestick, vinöppnare med div tillbehör, tekanna, vinkaraff, handdukar, sängkläder, resväskor ja mm mm finns en del man kan uppdatera sitt hem med..

• krian87

Vi önskar oss enbart bidrag till resa eftersom det är det ändå vi önskar. presenter kan man få varje år och bidrag till ex bygga om huset känns inte så lockande varesig för oss (även om det skulle kunna behövas) eller de som kommer..Känns inte lika kul..=)

• Nataluskan

Vaser har vi önskat oss...En blommavas, Storvas för långa-många blommor osv, det glömde jag skriva..

• Fejs

Jag fick hjälp här på BT med denna text:
    Den bästa gåvan för oss va
    om Ni som gäst tacka ja
    men på förfrågan utav Er
    en önskelista vi skrivit ner

Så vi tänkte ge Er ett litet tips
    på hur Ni problem med bröllopsgåva löser vips
    vi har länge tänkt och funderat
    och vårt innehav av husgeråd studerat
    på serier vi samlar och önskar av dem lite mera
    därför har vi skaffat konto på Duka och Cervera

Vi även önskar kunna på bröllopssemester resa
    men efter bröllopsfinansiering är våra konton glesa
    vi skulle därför gärna mottaga
    ett litet bidrag till denna saga

För att vi inte ska få flera av samma saker
    vore det snällt om Ni kontaktade vår Toastmaster
    han har även lista på andra önskemål till vårt hem
    kontakta därför honom efter klockan fem

Vi tänkte önska oss en sodastreamer, bestick, tallrikar, påpslakan, handdukar, vaser, skålar, en upplevelse (konsert, teater, resa etc) nytapetserat i lägenheten, hjälp till bröllopet såsom betald bukett, kanske fyrverkerier, ståuppkomiker etc.

• malous

Vi ska önska oss det klassiska eftersom det passar perfekt för oss som gifter oss rätt unga (23-24 år). Även om vi har fulla set av det mesta så behöver/vill vi ändå köpa finare uppsättningar av allt när vi börjar jobba.

Så: finare matservis till ett dussin och bestick. Påslakan av egyptiskt siden el liknande, bakverktyg etc. (Martha Stewart har en nätt (...) lista i wedding planner boken som vi använder). Större TV kanske. Vi kommer nog registrera hos oss några butiker som NK, Duka, Cervera för att undvika dubletter och kunna köpa resten av önskelistan rabatterat efteråt och så får toastmastern koordinera listorna.

• Feminista Fantastica

Vi ska önska oss en tandemcykel! Vet inte riktigt hur det kommer att funka, om någon håller i tandeminsamlingen kanske.

Eftersom vi inte har bil hade det varit super, bara kunna cykla till havet och bada, till en fin sjö eller skog och ha picknick. Och att cykla på var sin cykel funkar inte eftersom min är en gammal rostig historia och min pojkvän är racercyklist.

• gustafmatilda

Vi hoppas att alla (störe delen) av gästerna vill lägga ner sina pengar och tid på att hitta tidsenliga kläder (medeltida) iställer för att ge oss gåvor. Det skulle vara så mycket roligare tycker vi! Vi kommer naturligtvis tipsa om länkar och komma med förslag till de som vill!

• Akvavit

Vi önskar oss dels "traditionella" saker som glas till vår serie, lite tallrikar, en elektrisk skärmaskin och annat till köket.
    Sen önskar vi oss också lite verktyg eftersom vi håller på och renoverar, samt presentkort på IKEA till ett nytt kök.

• Catti87

Vi önskar oss enbart pengar, gästerna får ge precis hur mycket eller lite dom själva vill. Vi har allt vi behöver och jag uppskattade verkligen att få ge pengar på det senaste bröllopet jag var på. Slippa allt tjorv med vad man ska köpa och stressen runt det.

• Birella

Catti87: Hur skrev ni det, att ni önskade er pengar?

• Catti87

Birella: Vi har inte skrivit det ännu eftersom inbjudningarna inte är aktuella förrän näramre sommaren. Skulle kanske ha skrivit att vi KOMMER önska oss enbart pengar. Ska referera till att de gärna får ge oss bidrag till vårt nya hem som kommer behöva en renovering. :) Återkommer med en lite bättre och finkänsligare variant på att säga det! :D

Svar på tråden vad önskar ni er i bröllopspresent