• Swimsuit

några kilo.... tips!!

Jag skulle vilja passa på att inleda 2008 med lite nya sunda vanor (som så många antar jag...). Jag är 160 cm lång, väger 58 kg, har ca 80-81 cm i midjemått. Tycker att jag försöker äta nyttigt och motionerar - dans en gång per vecka och ett ordentligt simpass en gång per vecka. Men det händer inte mycket på viktfronten... Vill gå ner till 55 kg i första hand. Några bra tips????

• Svar på tråden några kilo.... tips!!
  • Mrs Marley

Jag kan hänga på dig....jag vill gå ner 6 kilo till min stora dag.
    Jag är 171 lång och väger 66 kilo.
    Tycker egentligen att det inte borde vara så svårt men det är det!!!
    Min arbetskamrat har använt sig av GI metoden och har lyckats så jag har tänkt testa det oxå.
    Jag har gått med i Gi vikt koll och hoppas att jag kan hålla koll på mig själv genom deras sida

• Swimsuit

Gärna, jag tänkte försöka "på egen hand" men med en del GI-inslag...

• Mrs Marley

....vad kul!!!

Jag ska försöka ta tag i min löpning igen, vibrationsträna och kanske kanske styrketräna.

Mitt problem är att jag äter fel mat, för lite mat och på fel tidpunkter. Så det måste jag jobba med.

• Jen82

Hej på er.
    Jag ska ner ca 7kg till juli :)
    Men gärna lite tidigare så klänningen kan justeras rätt :)
    Jag e däremot allergisk mot mkt mat :( Så det e lite svårt.
    Tänkte ta upp löpträning och träna på friskis o svettis eftersom jag vann en terminsavgift där.
    Annars tänkte jag också träna varje vecka på Nevisgf med.
    Älskar torsdagsgympan!

Några ideer på hur jag ska lyckas?

• jeja79

Kör cambridgekuren.. Jag gick ner 10 kg på 4 v..

• Mrs Marley

Jag har testat Cambridge, visst gick jag ner. Men det var inte lätt att hålla. Dessutom mådde jag pissdåligt under tiden.

Jag kan tänka mig att det är bra om man har mkt övervikt.
    Jag ska bli av med trivselvikten och då handlar det om att lägga om sin livsstil, i mitt fall!

Jag tycker att det är motiverande när man genom kurvor kan se sina resultat, därav gi viktklubb

• Swimsuit

Sådärja. Idag tog jag med de två pralinaskar jag fått i julklapp till jobbet, mina kollegor får äta upp dem så "slipper" jag. Det var bl.a. såna där supergoda belgiska praliner i form av snäckor och sjöhästar...

• Paeonia

Hänger på här. De där trivsel kilona ska bort! Är 170 lång och väger 68 kilo, vill ner till 61-62.
    Det värsta är att när jag tappar de där kilorna så är det alltid brösten som krymper mest. De är redan av de mindre modellen så de behöver verkligen inte bli mindre. Hur tappar man kilorna som sitter runt mage och lår?

Kram

• Skottdagen2008

man kan aldrig tappa fett på specifika ställen, men du kan t.ex. löpträna för att få fastare form och lyfta upp "rumpan" samt göra armhävningar för att muskulaturen under brösten blir större så de "lyfter" brösten mer.

Paeonia skrev 2007-12-27 12:58:12 följande:
    Hänger på här. De där trivsel kilona ska bort! Är 170 lång och väger 68 kilo, vill ner till 61-62. Det värsta är att när jag tappar de där kilorna så är det alltid brösten som krymper mest. De är redan av de mindre modellen så de behöver verkligen inte bli mindre. Hur tappar man kilorna som sitter runt mage och lår? Kram
  • Paeonia

Jag var rädd för det, haha. Träning.....har alltid haft svårt för att motivera mig. Förutom ridning då som jag älskar men inte längre har råd med.
    Måste försöka hitta en träningsform som inte tar för mycket tid för då har jag alltid en ursäkt för att jag inte har tid just då.

Svar på tråden några kilo.... tips!!