• Carma0­7
    Äldre 26 Dec 14:15
    192696 visningar
    2453 svar
    2453
    192696

    Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

    Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

    Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab
    Äldre 26 Dec 14:41
    #1

    Hej
    vilken kul idé Carma med fotoalbumet. Jag tror att jag skall sno med den i vår jultradition i framtiden. Gillade den mycket.

    Igår blev det inte mycket gjort. Promenad på Nääs.... brrr det var kallt. Slappade i soffan, R är förkyld och därmed kanontråkig Det blev inte mycket skumpa tyvärr. Vi fick en superroligt julkort- en CD med tillhörande musikquizz så det löste vi. Idag har vi promenerat till herrgården i närheten. Lite syresättning på blodet åtminstone

  • Carma0­7
    Äldre 26 Dec 14:59
    #2

    Ja, tycker idén med albumet är superkul. Det var min lillebror som kom på den bra julklappen. Tyvärr tycker vår familj att det är såååå besvärligt att få det. Så nu har vi ändrat konceptet lite granna. Numer så plockar de fram kort och ger till mig så scrappar jag albumet och sätter in kortet istället. Det blev så tråkigt att man alltid fick lösa kort och en tub lim. Förra året var det jag som fick albumet och naturligtvis sitter det bröllopskort i det nu.

    Känner också att jag skulle behöva ge mig ut på en liten promenad. Men ack...vad det är svårt att slita sig från soffan eller datorn.

  • Ab fab
    Äldre 26 Dec 15:04
    #3

    tur att de har dig som scrapping-orakel

  • Nibla
    Äldre 26 Dec 17:27
    #4

    Hej och god fortsättning!!!

    Jag har haft en underbar jul! Åkte upp till mina föräldrar dagen före julafton där vi tjuvsmakade på julskinkan. Vi spelade BingoLotto, har inte gjort det på typ 10 år, sen "Loket" ledde programmet. Vann inget!
    Vi bytte också de årliga "fulklapparna", dvs hitta nåt helt onödigt för en 50-lapp. Jag fick en fläckborttagningstvål gjord på oxgalla, huvva! Och jag gav bort en pannlampa från Clas Ohlsson, kanke nåt för dig Ab?!? Hehe!

    På julafton åkte vi till min farbror och faster på det årliga julkaffet där hela släkten på pappas sida samlas, i år var vi "bara" 35 pers. Rekordet är 39.....
    Sen vankades det jullunch hemma hos föräldrarna och på kvällen öppnade vi julklappar. Fick en massa fina saker, bla en symaskin! Roligt! Jag är inte så bra på att sy, men man kan väl lära sig? Ska försöka mig på att sy gardiner till matsalen.
    Fick också fårskinnstofflor, presenkort på Cervera, te, pyjamasbyxor, en varmvattensflaska som N köpt på Designtorget. Ni vet en sån där man fyller med vatten och lägger på magen när man har mensvärk.

    Igår var vi hos N's föräldrar och åt porterstek. Mumma! Fick en jättefin ullpläd och biljetter till genrepet på Melodifestivalen i Scandinavium i februari. Lite kul!
    På kvällen gick vi till Bergakungen och tittade på Arn i VIP-salongen. Kommer nog aldrig gå på vanlig bio efter det.....extra brett benutrymme, skinnfåtöljer man kunde fälla bakåt, eget bord vid sidan, och det ingick popcorn och läsk.
    Själva filmen var helt ok! Såg bror i närbild faktiskt!

    Idag var jag och N på Allum och bytte en julklapp. Jag lämnade också tillbaka en svart In Wear-klänning jag köpte för 800 spänn före jul. På julafton gick en söm upp där bak, vilket resulterade i att hela sömmen lindades upp. Dålig kvalitet för det priset! Så jag fick tillbaka vartenda öre, ska köpa mig nåt nytt snyggt inför nyår.

    På nyår ska vi ha stor fest här hemma. N fyller 30 strax efter nyår, så vi ska ha kombinerad inflyttnings-, 30-års, och nyårsfest. Det kommer 16 festglada människor, så vi ska komma på en kul meny som är lätt att förbereda. Någon som har nåt tips? Ab? Du brukar ju "entertaina" och laga mat?

    Ikväll ska vi hem till några vänner och äta kalkon. Gott!

    Oj, vad långt detta blev!
    Kram på er!

  • Ab fab
    Äldre 26 Dec 18:42
    #5

    hej Nibla

    det klart receptakuten står till tjänst

  • Ab fab
    Äldre 26 Dec 20:25
    #6

    Vilken härlig jul det låter som Nibla. Fullt ös - hoppas du är ledig några dagar så du får vila upp dig

    Mina menyförslag inskränker sig just nu till pirat-tema. vi skall ha skattjaktshelg med våra toastmastrar o deras familjer (som tack för all hjälp). Tror du varm korv och bröd samt pirattårta duger på nyår *fniss*.

  • Bauti
    Äldre 26 Dec 21:08
    #7

    Hej
    Hemma igen efter ännu en julmiddag. Denna hölls hos svärfar.

    Vi körde pappa och hans fru till flyget i förmiddags. De begav sig till Syd Afrika på vin och mat resa i två veckor.

    Carma.
    Tur att du hann att starta denna innan jag åkte. Nu hittar jag er lätt sedan när jag kommer hem

    Åååå, är så mätt så jag tror att jag intar horrisontalläget på soffan.

  • Frujj
    Äldre 26 Dec 21:34
    #8

    Halloj!
    Här har det oxå julats ordentligt. Vi kör våran "västsverige runt-turné" varje år och idag var sista etappen Halmstad. Just hemkommen där och helt slutkörd i huvudet efter allt babblande och skrikiga ungar och sånt där. (som ni förstår är det inte mitt favvo-dröm-sätt att fira jul på.. men men)
    Nu är vi hemma igen och leeeeedig ända till den 8 jan!! Ska bara göra några smågrejor för ett projekt jag jobbar lite i, men inget som känns betungande. Gött!
    Ska på intervju i mellandagarna också! Håll tummarna!

    God fortsättning!!

  • FruTez
    Äldre 27 Dec 08:33
    #9

    Morsning tjejer! Låter som ni alla haft en trevlig jul!

    Nibla: Hittade vissa likheter mellan våra julfiranden! Vi spelade också bingolotto (första gången på typ 10 år! )fast med mina svärföräldrar och bland julklapparnah hittade jag ett presentkort fast på Josefsons (liknande affär som Cervera), en ny pyjamas fick jag också och sista likheten.... *trumvirvel* jag fick också en symaskin! Hahhaha! Nej, kom på en sak till, igår åt vi också stek till middag! *skratt* Ps! Galltvål ska vara grymt bra och tar bort ALLT! (iaf. enligt svärmor)

    Jobbar idag och jag hoppas det blir lugn! Så om någon är på tråden så vinka gärna!

  • Ab fab
    Äldre 27 Dec 09:13
    #10

    hej tezz
    jag är på kontoret.. inte för att jag gör så mycket nytta precis. jag har precis kommit hit, satt på datorn och hämtat kaffe. det är väl nivån på effektiviteten idag.

    har dejt med vaxtanten klockan halvtre, sen skall jag en sväng på stan. handla ram, lammkotletter och en ny plånbok.

    Jag spelade också bingolotto i söndags men tillsammans med goda vänner. Beuf Bourgignon, massor av vin och julklappsrimsskrivande - tur att det fanns andra saker att göra för Bingolotto var kanontråkigt.

    Det låter som alla fått härliga julklappar. Jag insåg på julafton att jag saknade en sak från förra året- Linums underbara rim. I år blev det bara mina egna taffliga försök. mamma tyckte om dem åtmintone *s*

    Nytt almanacksfordral till Filofaxen, teaterkikare, visitkortsfordral, en tavla från Kina, kökslexikon, deckare och fantastisk rolig bok om moderna demoner låg i min hög. O så halsbandet från Attling- here to eternity.

    i morgon skall jag på bio. julens chick flick... the jane austen book club. O på nyårsdagen blir det Arn med hela släkten. Nibla... du får tala om i vilken scen man ser din bror

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...