• Turturduvor

Vad kostar bröllopssviter per natt?

Hej alla glada,

Jag heter Mattias och ska gifta mig i Maj nästa år (pingstafton). Då jag och min blivande hustru är i full gång med planeringen inför vår stora dag undrar vi följande:

Vad ungefär kostar det per natt att hyra en bröllopssvit?

Tacksam för varje svar vi kan få.

• Svar på tråden Vad kostar bröllopssviter per natt?
  • Pumpkin

Tja, allt från 1000kr till 6000kr har jag sett, mycket beror på var i landet man befinner sig. Vi kommer att betala 3000kr för vår bröllopssvit med tillhörande bröllopspaket.

• lilltjejan

vi betalar 2600 inkl bröllopspaketet på grand hotell i norrköping

• Kungslilja

Vad jag har märkt är också att många hotell har ett särskilt "bröllopspaket" som man kan köpa till vilket rum man än bokar. Så är det t.ex. på hotell Diplomat i Stockholm där vi bokat vår bröllopsnatt. Då ingår vickning på natten, champagnefrukost på rummet, sen utcheckning och så bäddar de i extra fina lakan tror jag. Vi valde dock en av deras sviter så det kostade 4 500 tror jag det var, men det gick att få samma paket i ett av deras "vanligare" rum för 2 900 eller något sånt. KOlla runt på hotell där du bor vad som gäller. (och fundera vad ni har för önskemål/krav, t.ex. badkar...!?)

• Pumpkin

Vi har också bokat svit på Hotell Diplomat i Stockholm, och vi får betala 3000kr inklusive bröllopspaketet?

Kungslilja skrev 2007-12-25 14:14:45 följande:
    Vad jag har märkt är också att många hotell har ett särskilt "bröllopspaket" som man kan köpa till vilket rum man än bokar. Så är det t.ex. på hotell Diplomat i Stockholm där vi bokat vår bröllopsnatt. Då ingår vickning på natten, champagnefrukost på rummet, sen utcheckning och så bäddar de i extra fina lakan tror jag. Vi valde dock en av deras sviter så det kostade 4 500 tror jag det var, men det gick att få samma paket i ett av deras "vanligare" rum för 2 900 eller något sånt. KOlla runt på hotell där du bor vad som gäller. (och fundera vad ni har för önskemål/krav, t.ex. badkar...!?)
  • lycklig78

Vi betalat 3800 på thorskogs slott.

• Diamonds are a girls best friend

Vi ska bo på scandic, kostar 1600:- då bor vi i en svit med 2 våningar, jacuzzi, sen utcheckning (kl.15.00) frukost ingår och någon korg med frukt, choklad & champagne. Helt ok pris enlig mig.

• RangaTanga

Vi betalar 1.995 kr på Varbergsstadshotell & Asian SPA, då ingår mousserande vin och fruktfat vid ankomsten, champangefrukost på rummet, roomservice och sedan får man tillgång till Asia spa dagen efter bröllopet, så jag tycker det var ett rätt ok pris för det som ingår

• jennysnartfru

Vi betalar 3000 för sviten på Stallmästaregården i Sthlm

• Nymåne

vi betalar 2400 för ett bröllopspaket. Då sover vi i svit med öppen spis o får champagne, blommor o choklad på rummet. Detta på Högbo brukshotell.

• jordgubbspaj1

lycklig78
    Jag undar om du har några bilder man kan få se ifrån ditt bröllop? Jag ska nämligen gifta mig där om ca 5 veckor.

Svar på tråden Vad kostar bröllopssviter per natt?