• Blomsterbrud

4 dagar till avslöjande..Nån mer?

i år blir julen nåt extra, vi ska avslöja bröllopet för släkten...
    Vad pirrit det känns, men väntar och väntar.
    Nån mer som ska släppa bombem på julafton?

• Svar på tråden 4 dagar till avslöjande..Nån mer?
  • Jen82

Ja vi ska det med :)
    Till mina föräldrar!

• tonårsmorsa

Jag håller precis på och slår in paketet till mamma och hennes sambo. De kan tyvärr inte komma på julafton så vi skickar vår överraskning istället. De får små hjärtan med badolja och på dem står vårt monogram och bröllopsdatumet. Till de som kommer på julafton (pappa, svärföräldrar, syskon) slår vi in champagne där vi gjort egna etiketter med vårt monogram och bröllopsdatum. Skönt att äntligen kunna prata öppet sen. Har varit på väg att försäga mig mer än en gång.

Blomsterbrud:
    Hur har det gått med dina charader? Kommit på några fler?

• Humlanekerö

Ja typ..ska berätta för min gamla och sjuka mormor på julafron..de andra är redan med och smider planer !

• Jen82

Jo jag har oxå varit nära att försäga med mig speciellt till mamma.

• propp

Vår familj vet redan om våra planer, men det är några vänner som vi kommer berätta för här under julhelgen, jättekul! Har så svårt att va tyst eftersom planeringen blivit något av min vardag de sista månaderna...skönt att kunna ha några fler att prata med om sina idéer

• Blomsterbrud
    tonårsmorsa skrev 2007-12-20 18:09:08 följande:
    Blomsterbrud:Hur har det gått med dina charader? Kommit på några fler?
    Blev inte så många som vi trodde så vi kan inte ha så många för då blir det nog svårt och jobbigt.
    Vet inte om du läste om våran julstjärna?
  • tofflisar

Vi ska oxå avslöja för släkten att vi ska gifta oss. Våra närmaste vet redan men nu ska morföräldrar mfl få veta. Ska bli kul att se folks reaktioner Kan ju även säga att de som ska få veta inte ens har träffat min m2b tidigare *s*

• Nikajo

Här är en till! Jag längtar så tills vi får berättat, så man kan prata planer öppet. Vi skall iordningställa en liten pjäs om hur frieriet gick till: Vi sitter på en restaurang i grekland, med grekmusik i bakgrunden i ett bord intill en vacker fontän. Då går min sambo ner på knä, övverräcker en ask med min vigselring i, och frågar om jag vill gifta mig med honom. Jag blir så lycklig att jag svarar ja och gråter lyckotårar. Sen ser dom andra gästerna vad som sker, och alla applåderar, och jag gråter ännu mer. Skall bli kul att se reaktionerna!

• Blomsterbrud
    Nikajo skrev 2007-12-20 20:28:47 följande:
    Här är en till! Jag längtar så tills vi får berättat, så man kan prata planer öppet. Vi skall iordningställa en liten pjäs om hur frieriet gick till: Vi sitter på en restaurang i grekland, med grekmusik i bakgrunden i ett bord intill en vacker fontän. Då går min sambo ner på knä, övverräcker en ask med min vigselring i, och frågar om jag vill gifta mig med honom. Jag blir så lycklig att jag svarar ja och gråter lyckotårar. Sen ser dom andra gästerna vad som sker, och alla applåderar, och jag gråter ännu mer. Skall bli kul att se reaktionerna!
    Vad mysigt...
    Snacka om att de ska bli förvånade..
  • Jen82

Jag ska ge mina förälrar varsitt kuvert med ett kort där det står datum plats och tid plus en dikt jag inte har skrivit ännu.
    några tips?

Svar på tråden 4 dagar till avslöjande..Nån mer?