• M hjärta M

Tips till mysigt hemmaförlovning på julaftonsmorgon!!

Hej på er!

Precis som rubriken lyder så vill vi ha tips & idéer på en mysig hemmaförlovning(frieri) på julaftonsmorgon. Vi har mina föräldrar & min lillebror här då. Så förslagsvis måste det ske i sovrummet.
    Vi är itne världens största romantiker men vi vill verkligen att detta ska bli en romantisk stund för oss två.

Nu är det mindre än en vecka kvar tills vi har glänsande ringar på våra fingrar!!

• Svar på tråden Tips till mysigt hemmaförlovning på julaftonsmorgon!!
  • Skogsstjärna01

OM det snöar, eller är vackert ute är mitt tips att ni går ut och tar en morgonpromenad. Hittar något vackert ställe (gärna nära hemmet), som en park eller utkiksplats. Och göra det där. Ni är ensamma, och ni kan alltid återvända till den platsen, se hur vackert det är och minnas.

• lillapinglan

Champagnefrukost på sängen med god champagne och jordgubbar.
    Leta upp en vacker dikt och läs för honom. Själv hade jag tänkt sjunga för min älskling.
    Pussas och kramas i massor..

• M hjärta M

puffar på lite för fler tips

• Mirri

Haha, ring istället för mandel i gröten

• Bluebride

min fästis lade våra ringar i en varsin ros. jag ska koiera texten från min sida på fl

061029
    Idag firar vi 3 månader, han skulle åka och hämta ett paket en mil bort, vår paketutlämning är så långt bort, där skulle han handla lite saker också. När han kommer hem så har han med sig en underbar rosenbukett med röda och vita rosor. Han gör ordning en middag bestående av fläskfilé och klyftpotatis. Buketten står på bordet. Innan vi börjar äta så ber min kille att jag ska ställa mig upp och se på rosorna uppefrån, på en av rosorna ligger hans ring och på en annan min ring, allstå förlovningsringarna, så frågar han om jag vill gifta mig, så klart säger jag ju ja, så nu är jag förlovad med världens underbaraste man, som även ska bli pappa till mitt barn, lyckan är oändlig.

ps. dessvärre fick jag missfall 3 dagar senare

• M hjärta M

Tack för era bra förslag.

Men puffar för lite fler..

• Love 07

vi skulle oxå förlova oss på morgonen.,..
    kvällen innan hade jag gjort i ordning till levande ljus( doft), nya sängkläder hjärt formade chips ,rosor i en vas och en flaska skummpa.mycke myssit.
    men vi var så uppspelta att 1 minut över tolv så satte vi på oss ringarna och drack skummpa vi sov inte mycket... men litte längre

• Ernhake

Gå upp och gör frukost som ni tar med in på rummet så att ni får en lång mysig morgon tillsammans.. kanske lite glögg och lussekatter för att spä på julmyset. Sen kan ni ta en dusch tillsammans innan ni går en långpromenad och umgås med familjen?

• M hjärta M

Love 07 Visade sambon denna tråd & han sa ja så kan man ju oxå göra om er förlovning så det gillade han. För då är vi ju redan förlovade när den första läser det i tidningen...

Vi får se hur det blir..
    vill gärna ha fler förslag!!!!!

• pannkaka

Jag visste inte om att jag skulle bli förlovad på julafton förra året. Men så blev det å det var världens bästa julklapp. Min m2b lurade ut mig på promenad...dummer tänkte jag inte har vi tid med sånt på julafton, måste ju fixa maten...Jag blev inte ens misstänksam när mamma insisterade på att jag skulle ta en promenad. väl ute så pratade vi på om allt möjligt och helt plötsligt stod vi på kyrktrappan, minns inte hur vi hamnade där, så går han ner på knä och frågar om jag skulle vilja gifta mig just i den kyrkan me honom. Tårarna sprutade från fyra ögon kan jag lova och jag kan knappt vänta tills vi står på samma trapp igen...

Så jag håller med den som tipsade om en romantisk plats utomhus.

• Merika

Min kille friade på julaftons morgonen. Med en ring i julstrumpan...=)

• pannkaka
    Merika skrev 2007-12-28 19:56:57 följande:
    Min kille friade på julaftons morgonen. Med en ring i julstrumpan...=)
    Grattis!
  • Bluebride

M hjärta M..... hur gick förlovningen?

• Blondinbella

nu är jag nyfiken här på hur det gick =)

• M hjärta M

Hej på er!!
    Äntligen har jag lite tid att skriva.

Vi bytte ringar i sängen efter att vi rimmat med min familje på kvällen den 23dec. så 01.25 vi på ringarna när alla lagt sig och vi fixat allt för julafton. Det blev jätte mysigt. Satt i sängen & drack bubbel. sen vaknade vi tidigt på julaftonsmorgon och väntade på att folk skulle läsa tidningen... Mamma märkte det när vi åt frukost & hon såg att det blänkte på min sambos hand när han höll i en macka.. då sprutade tårarna & hon bara frågade om vi hade hunnit drckit champange redan... hihi... så nu har vi infört en ny jultradition, att dricka champange vid julklappsöppningen... MYSPYS!!!

• Blondinbella

åååh vad härligt! fick tårar i ögonen när jag läste det, låter helt underbart! GRATTIS

• pyret85

får massa fina ideer av era fina frierier =)...

Svar på tråden Tips till mysigt hemmaförlovning på julaftonsmorgon!!