• Emmlar

Klänning i guld

Funderar på tärnklännigar i Guld, eftersom min man kommer att gifa sig i uniform där det finns en del guld detaljer. Är det någon som har sett någon tärnklänning i guld eller har någon bra sida att rekommendera?

Tack på förhand:)

• Svar på tråden Klänning i guld
  • jennysnartfru

Kan rekommendera Oasis i Gallerian i Stockholm. De har jättefina guldklänningar.

• elin och fredrik 2008

kolla här: www.gojane.com
    titta under "formals" .. såg att de tipsade om dem i en annan tråd, har alltså inte köpt därifrån själv, men är SUGEN!! =) massa fina klänningar! lycka till!

• lollan82

vilken valuta säljer de i på den sidan?

• starfish

Vad smart med tärnklänningar i guld, det hade inte jag ens tänkt på.
    Funderar på rött, guld och creme som färgtema...men vet inte om de blir för juligt..hade tänkt mej ett sensommarbröllop. men jag älskar de färgerna....

• malous

Har inte sett det men våra tärnor ska ha champagne-guldiga klänningar. Jag tror att de kommer bli jättefina!

• Emmlar

Jag har beställt nixa klänningar åt mina tärnor i GULD!! Så fina..:) Ska ha det på ett sommarbröllop. Tycker att Guld passar året om. Det passar x-tra bra eftersom min blivande man ska ha uniform från flottan, och den är det ju en hel del gulddetaljer på.

• starfish
    Emmlar skrev 2008-01-11 20:21:38 följande:
    Jag har beställt nixa klänningar åt mina tärnor i GULD!! Så fina..:) Ska ha det på ett sommarbröllop. Tycker att Guld passar året om. Det passar x-tra bra eftersom min blivande man ska ha uniform från flottan, och den är det ju en hel del gulddetaljer på.
    ja guld passar ju perfekt på sommaren. tänkte mest på kombinationen guld + rött om det blir för juligt...:P
  • Fenixx

jag har också tankar på vinrött, guld och creme...

• BlivandeFruJohansson

Nån som köpt nån klänning i nån butik som finns i sverige? Tänkte så man kan prova den..

• Pingi

Måste få tipsa om att lindex har gulfärgade långhandskar för 49kr paret som kan vara snyggt som en detalj. Min blivande ska också gifta sig i uniform så jag försöker smyga in gulddetaljer på alla andra med.

• Angelflikkan

vi köpte vår tärnklänning (en axelbandslös knäkort modell) på butiken SALT..

bild finns i mitt galleri men där ser den ljus ut. den riktiga färgen är mellan champanj och guld.. med bruna bloderier..

Svar på tråden Klänning i guld