• Anonym

Är alla gravida... utom jag?

På två veckor har jag fått veta att tre stycken i min bekantsskap är med barn. :) De har hållt på och försökt länge, men nu är dem i första, tredje och fjärde månaden... Jag blev jätte glad för deras skull, speciellt när de berättar hur de mår, hur de känner sig och deras konstiga beteender de får som gravida... :D

Känns nu som att ALLA är gravida utom vi (på mitt jobb är tre stycken gravida också)... Vi har försökt i tre månader och ingenting händer... :( Vet att det är inte länge, men för mig känns det som en evighet! Vi har kollat på allt, från namn till spjällsängen m.m.

Är det nån mer som känner igen sig?

• Svar på tråden Är alla gravida... utom jag?
  • Julia B

Lite grann, fast vi planerar inte barn just än. 5 st på jobbet väntar barn till sommaren. Jag hoppas det blir något för er snart. Försök hålla humöret uppe och gläds med dem så länge!

• Linonsen

Hej!

Här har du lilla jag som känner som du!
    Vi har försökt sen Dec-02 och ingenting har hänt! Jag hade hoppet uppe denna månad men imorse kom mensen. :(

Min jobbarkompis är i v17 och min syster ringde förra veckan o berätatde att hon nyss testat positivt. Jag är verkligen jättegla´för deras skull men önskar att det ska bli min tur snart!

Det känns så tröstlöst att varje månad börja om med nytt hopp och dessutom försöka hålla sig positiv!

Har ev. planer på att söka till gyn för att kolla så allt står rätt till, jag vet att vi inte försökt så länge men det hade känts lättare att veta att allt åtminstone stod rätt till och att vi "bara" behöver träffa rätt!!

Skönt att veta att vi iallafall är ett par st i samma situation!

Kram på dig!

• f.d. Svart brud

Jag håller med - får en barn, får alla barn i bekantskapskretsen: jag känner tre par som kommer föda inom tre månader. 4 barn totalt. Jag å andra sidan, är äldst av alla och känner mig inte ett dugg barnsugen än. Å nu börjar alla tjata på mig... *suck*

• Señora A

Det där med tjatet är väl jobbigt! Varför ska en del tro att de har rätt att tjata på ngn annan att skaffa barn??? Helt otroligt! Det är väl ett beslut som ska växa fram hos dem som ska vara föräldrar... Duh!

Linonsen och anonym, ni vet det säkert redan men 3-4 månader är absolut ingenting när man försöker. Upp till 1-2 år är helt normalt... :( Jag håller med er dock, vill också!!! Vi har inte heller försökt längre än vad ni har, vi är inte ett dugg aktiva heller, med stickor och så menar jag. Så det lär nog dröja. :)

Kramar på er!

• christine9

Jag förstår precis hur du känner dig... vi har försökt i 6 månader nu (vilket inte är länge säger alla...)och jag börjar känna mig helt hopplös. Jag var hos mig gyn för några veckor sedan och han sa att även om man gör allt 'rätt' (man har sex precis när man har ÄL och hans spermier är OK) så finns det ändå bara 25-30% chans varje månad att man blir med barn. Däremot så finns det 85% chans att bli med barn inom ett år. Problemet är att när man har väl börjat försöka så känns varje månad som en evighet. Det är som en berg-och-dalbana....

Mao du är inte ensam.

Kram på dig!
    Christine

• sunflower

Måste flika in här...

Jag har försökt bli gravid sen aug-02.. och kan säga att de första 6 månaderna var jättehemska!! Jag mådde så dåligt över att kompisar blev gravida till höger och vänster, att det var magar och barnvagnar ÖVERALLT! Men efter 6 månader började jag försöka kravla mig upp ur mitt hål, och nu har jag precis testat positivt!!

/Sunflower

• Nea

Samma här, vet nu 8 stycken som ska ha inom ett halvår. Det är jättejobbigt eftersom vi försökt i snart ett år och ingenting har hänt.

Och ja, månaderna känns som evigheter, och längre ändå när man får ta en massa tjat från omgivningen.

• charmtroll

Du kunde lika gärna varit jag, förutom "bebisverkstaden". Det verkar som om ALLA runt om har mage/bebis och jag känner att jag vill okså..NU!!! Men min m2b står på sig, först bröllop och sen "får vi se". Jag hatar när han använder de orden, känns som om han vill skjuta upp det så länge som möjligt.

• Mollie

Ja, du är ju INTE ensam! Vi har försökt i 23 månader snart och DET känns hopplöst! Läste senast idag i en gammal "I Form"-tidning om att 5% inte blir gravida under 3 år... *suck* Låter helt osannolikt att JAG skulle vara en av dem...

Jag har iofs sökt hjälp av den alternativa medicinen och har börjat att hoppas igen! Men man vet aldrig hur lång tid det kommer att ta!

Det allra värsta är väl ändå tjatet!! *usch* Minst en fråga/tjat i veckan och inte förän NU har jag börjat att riva ifrån! Kommer med lika dumma svar som frågan är dum och det får en och annan person att näst intill be om ursäkt! *hehe*

Ärligt talat så får man lite distans till det hela åxå. De första 12 månaderna va URJOBIGA, sen dalade det utför och i höstas så brydde jag mig inte, typ. Nu har det börjat komma igång igen, men det är väl för att jag fått hjälp!

M. vars mens är 7 dagar försenad! *vågar inte ens hoppas*

• Pejgan

Ojojo känner man igen sig? :D :D

Har 4 kompisar som ska ha inom 2 månader, sen är det 2-3 st i den "yttre" bekantskapskretsen som också ska ha i höst..

Själv är jag inne på månad 1... av utredningen ;) Man lägger om prioriteringarna när man försökt ett tag. De första 3-4 mån kändes allt ok sen dess blir jag bara mer och mer övertygad om att något är fel.

Lycka till!

• lovbritt

Suck! Alla utom ni som försökt i 23 månader klagar över att det aldrig "blir nåt". Jag känner mig så nere, vi har hållit på i 2½ år men inte minsta tecken. Äter pergotime för att få ordning på ägglossningen nu, men det känns nattsvart. Meddelar en person till i min bekantskapskrets att de ska ha barn så flyr jag till någon öde ö. Visst, jag är glad för deras skull, men ju fler andra som blir gravida, desto sämre mår jag!! Så, visst ½år känns mycket, men det finns nog hopp!

• sunflower

Mollie

Mycket intressant det där du skrev om att de första 12 månaderna var jobbigast, och att det sen dalade ut.

Jag hoppas verkligen att du är gravid Mollie!! Jag håller alla mina tummar och tår för dig!!

/Sunflower

• Mollie

Tackar så himla mycket för det stödet...
    Själv vågar jag ju INTE hoppas, inte det minsta!
    Har inte testat ännu, fast det börjar ju bli dags.

Sunflower; Ja, det var så jag upplevde det. Man hoppades VARJE månad och lika mycket blev man besviken! Så höll man på. Man mer eller mindre struntade i allt och brydde sig inte, blev liksom likgiltig... Efter ca 13-14 månader så gjorde vi en utredning och det var ingen höjdare då ALLT visade sig vara normalt. Men när jag kom i kontakt med den alternativa sidan så visade det sig att mYCKET var fel... Så på den vägen är vi nu... Och visst har man börjat att hoppas igen! Lycka till själv förresten!

Lovbritt; Man kan inte mäta denna besvikelse över att inte bli gravid, i månader eller år, alla har ju sin egna sorg över detta och alla känner vi olika.

Var till en kompis som satt och sydde lapptäcken till vänner som fått barn. Hon känner två som ska få och två som har fått den senaste månaden... *blä* Kändes inget kul... Men hon lovade att jag åxå skulle få ett lapptäcke... *suck*

M. 8 dagar över nu...

• Mollie

Ja, nu är testet gjort och ni kan ju bara ana vad som visades i det...
    Det är sånna här grejjer som gör att man inte vill vara med nå längre... *megablä*

Det tycks aldrig bli vår tur! Nu undrar man ju vad som hänt med mensen..., alltså INGET verkar vara normalt i min kropp, den spelar en nya spratt titt som tätt!

M. 10 dagar över och ej två blå på CB

Svar på tråden Är alla gravida... utom jag?