• Nyfiken gul , nu fru

Förslag på romantisk present till kille!

Vad i all världen ger man en kille som önskar sig "något romantiskt" i födelsedagspresent?

Han fyller 46 och är inte speciellt road av lättklätt, avklätt eller utklätt. Han gillar det men är inte vad han vill ha "till vardags" om man säger så.

Han ska få en vinbok av mig men vad mer? En middag låter så himla trist och vanligt. Och att äta upp mig som efterrätt skulle sitta SÅ fel. Nog för att vi äter på varann ändå men tänkte låta naturen ha sin gång där... :D

Så alla medsystrar! Vad har ni för tips att ge??

• Svar på tråden Förslag på romantisk present till kille!
  • Catarina

En natt eller två på hotell som "Selma Lagerlöf spa" eller "Grythyttan"?

Minikryss till Finland, Norge eller Danmark beroende på er utgångspunkt?

Kidnappa honom och stick iväg till någon mysig plats...ta med bärbar freestyle/cd-spelare med två uttag för hörlurar och dansa till "er" låt när bara ni hör.

Överraska med skumbad och massage!

En kväll på operan.

Bjud ut honom på krogen och ha rollspel( =ni låtsas inte känna varandra och "stöter" på varandra som om ni nyss träffats och böivit attraherade av varandra, avsluta med "one-night-stand")

• Jema

Hejsan!
    Något som jag tycker är lite romantiskt är;
    * Långa röda rosor
    * Fin dikt skriven av en själv (kan ju få den graverad på någon platta eller dylikt så man kan bevara den som minne)
    * En tomt på månen (har hört något om att man kan fixa det på något sätt. Kanske lite onödigt men rätt så romantiskt)
    * Fint och dyrt choklad
    * Sedelklämma i guld med en gravyr på
    * Weekendresa till Danmark
    * Ny sängkläder + ny dunkudde och täcke

Jema

• cissan 28/6 2003

Min blivande man vill ha ett fickur och då kan man ju låta gravera något romantiskt på insidan av locket.

• Zarah

Min M2B blev jätteglad när jag gjorde en liten "skattjakt" till honom. Den började när han av sin receptionist fick ett kuvert där det stod "gå till xxxxx och hämta ett kuvert". När han kom dit fick han kuvertet där det stod "gå till den och den affären". Där fick han en liten present och ett till kuvert där det stod vart han skulle gå. Han fick sin stora present i den affären (ett presentkort på något han ville ha inför en resa).

Man kan ju även uppvakta på jobbet och komma med en picnickorg redan på dagen om man har möjlighet.

Eller jag tycker såhär: låt honom springa runt i affärer nära varann och hämta alla mysiga attiraljer som du planerar till kvällen (du har köpt dem, men de väntar på honom där): doftljus & skumbad, chokladsås , ett gott vin, ett par snygga vinglas...
    Du handlar lite gott plock på en delikatessaffär och tappar upp bad och iförd snygga underkläder väntar du honom när han kommer från sin "jakt", garanterat överraskad. Behöver inte va så dyrt med fantasi!

Lycka till!

• Kicker

Eller så köper du ett dyrt, gott vin till boken!

Svar på tråden Förslag på romantisk present till kille!