• tolonta

Gulvita fyrkantiga kuvert, vart hitta?

Någon som vet vart man kan hitta fyrkantiga kuvert, cirka 16x16 cm i någon gul-vit färg (typ cream, champagne eller liknande). Helt vanligt papper... Gör inget om det dessutom finns att köpa vanliga A4-papper i exakt samma nyans, men inget måste.

Ska till Stockholm i helgen, så finns det någon fysisk butik där som säljer detta vore det trevligt att kunna planera in ett besök där. Annars är jag i Göteborg ganska ofta, så det skulle också funka. Eller någon webb-butik...

• Svar på tråden Gulvita fyrkantiga kuvert, vart hitta?
  • bridesilly

Matton butiken har en massa pappersvaror. Dom finns både som butik att besökta i gbg och en del andra större städer och på nätet.

• Troll-P

Tror faktiskt att det finns på många ställen. Panduro, Åhlens, bokhandlar mfl.

• Melis

det finns i helsingborg...en massa..vet dock ej riktigt var du bor och hut långt du har hit...

• Humlanekerö

Jag såg snygga ganska stora rektangulära kuvert och kort på Åhléns..Kanske har de din färg?

• MichaelSthlm

Lessebo har en serie som hetter Linné, där det finns kvadratiska kuvert i gulvitt (är inte alla kuvert fyrkantiga? ;)). Vi köpte på Svenskt Papper på Birger Jarlsgatan i Stockholm, men du borde kunna hitta dem på fler ställen.

Mich@el

• Kirsto

MAP har flera gulvita varianter och storlekar. Ligger på Birger Jarlsgatan (T- Östermalmstorg).

• Celeste97

Kolla Åhléns City vid T-Centralen innan du går till Matton! De har delvis samma pappersserie (Papperix) och ser man bara till styckepriset är de ungefär lika billiga/dyra. Köper man flera papper däremot, så VÄGER de papprena på Åhléns City och då blir det mycket billigare (ca 30% lägre pris).

• tolonta

Tack för all hjälp! Ska skriva ut en karta, pricka in adresserna och låta sambon bli kartläsare (han tycker det är litet roligare med shopping då, kommer upp i nivå 1 på en skala från 1-10 i alla fall :D))

• Troll-P

tolonta
    Smyg ner lite godis och en tidning (om bilar, råd&rön, skidåkning eller vad han nu gillar) också, så kan han få det när han blir rastlös och blodsockret rasar

• Kirsto

Tolonta: prova den här rundan!

1. MAP på Birger Jarlsgatan
    2. Matton på Norrlandsgatan
    3. Panduro på Kungsgatan
    4. Kreatima på Sveavägen
    5. Svanströms på Sveavägen
    6. Åhlens på Drottninggatan.

Självklart kan ni börja i andra änden om ni vill, men där runt Östermalmstorg/Hötorget finns många pappersställen!

• tolonta
    Kirsto skrev 2007-12-05 17:42:52 följande:
    Tolonta: prova den här rundan! 1. MAP på Birger Jarlsgatan2. Matton på Norrlandsgatan3. Panduro på Kungsgatan4. Kreatima på Sveavägen5. Svanströms på Sveavägen6. Åhlens på Drottninggatan.Självklart kan ni börja i andra änden om ni vill, men där runt Östermalmstorg/Hötorget finns många pappersställen!
    TACK!

Och jag ska nog banne mig smyga ner en tidning också... Godiset kan han nog vara utan ;D
  • Kirsto

Bra plan med tidningen! Min man får spader av alla pysselaffärer jag ska in på jämt... Själv får jag samma slags spader av spelaffärer (ni vet, Xboxtjafs).

Svar på tråden Gulvita fyrkantiga kuvert, vart hitta?