Frieri, synpunkter/tips någon?
Hej alla,
Jag behöver lite uppslag till hur jag ska fria till min tjej. Hon är väldigt tradtionell och gillar överaskningsmomentet men samtidigt den oförglömliga upplevelsen. Om jag ska ta det från början så är min tjej latinamerikansk tillika katolik. Hon bor för närvarande hemma i sitt hemland men flyttar till Sverige och in med mig i Mars. I Mars åker till Miami för att mötas upp och för att ha en lite semester innan vi åker till Sverige.
Min tjej kommer att säga upp sig från jobbet, flytta ut från sin familj och gå emot alla kulturella "regler" då man inte flyttar ut förän man gifter sig normalt(och framförallt flyttar man inte in tillsammans med sin kille innan man är gifta). Vad jag vill göra är att fria redan innan vi kommer till Sverige, alltså i Miami. Jag har haft tanken länge nu att fråga men eftersom vi inte varit tillsammans så mkt så har jag inte funnit tillfälle. Vad jag känner är att jag vill göra det innan hon flyttar, för att respektera hennes värderingar. Jag har pratat med hennes mamma om det och hon blev nästan chockad och började ge argument till varför jag inte skulle fria (underförstått). Detta till trots är jag helt övertygad om vad jag vill men också vad min tjej vill.
Som jag nämnde innan så vill hon ha upplevelsen men också överaskningsmomentet. Vad jag då har tänkt lite är att inte göra det för uppenbart, alltså inte göra en massa krusiduller innan jag frågar henne. Detta för att få överaskningsmomentet. För att få romantiken i det så funderade jag kanske på en picnic lr nåt sånt, om man nu får ha det i parker i Miami...Min tanke då var att göra allt på spanska (min spanska är kass (hon är spansktalande), men hon skulle bli mäktat förvånad om jag gjorde det).
Jag gjorde en picnic till henne på alla hjärtans dag, och det var hennes första picnic någonsin, vilket var väldigt uppskattat. Av denna anledning så är jag lite skeptiskt till det eftersom jag redan gjort det med henne..vad tycker ni?
Har ni några bra ideér eller synpunkter, jag är öppen för förslag.
Detta kan ha blivit lite rörigt, jag hoppas att ni förstår! :)