• tanjaochtomas2008

Fria på julbord

Jag har tänkt att "fria" till min man den kväll de har julbord på jobbet. Detta är på lördag. Han förväntar sig att jag skall fria...

Tanken är att jag skall dyka upp där "helt" oplanerat. Men sen vet jag inte vad jag skall göra typ, gå hem ensam eller kanske vara kvar på efterfesten efter julbordet.

Just nu vet jagitne om det e helt ok att göra på detta vis. Min sambo är inte härifrån där vi bor. Så jag täntke att han skullefå en ordentlig "svensexa" på julbordskvällen. Då han itne har såmånga bekanta häromkring.

Låter allt det här helt tokigt..

Var snälla nu

• Svar på tråden Fria på julbord
  • Tooticki

Jag förstår inte riktigt planen om jag ska vara ärlig. Han förväntar sig att du ska fria men du ska dyka upp oplanerat? Hur ska frieriet gå till? Ska du gå igen när du fått ditt svar? Förklara lite närmare är du snäll!

• tanjaochtomas2008

Hmm förstår att det är ltie svårt att hänga med.. det händer ofta när jag skall beskriva saker!!

Ja han förväntar sig att jag skall fria vid tillfälle. Tänkte själv att jag skulel passa på att dyka upp vid julbordet (´dit jag itne är bjuden). Hur själva frieriet skall gå till vet jag itne riktigt. Täntek få kontakt med hans chef och se om hon är villig att vara med ltie på noterna (Min sambo är chefens favvo

Ja det var ltie det jag funderade på vad jag skulel göra efter frieriet. Jag är ju itne bjuden till julbordet, eftersom det är en fimra fest. Men efteråt skall de ju gå till nåt av stans ute ställen och då kansek jag får gå med. typ..

Tooticki skrev 2007-11-29 21:19:42 följande:
    Jag förstår inte riktigt planen om jag ska vara ärlig. Han förväntar sig att du ska fria men du ska dyka upp oplanerat? Hur ska frieriet gå till? Ska du gå igen när du fått ditt svar? Förklara lite närmare är du snäll!
  • Kaffemoster

Njaa .. jag skulle nog inte tycka att en tillställning med jobbet är det bästa tillfället ... med en massa okända människor omkring .. skulle nog kännas pinsamt för mig ...

• tågjäntan

Låter tråkigt om du ska behöva gå sedan. även om du kommer tillbaka. Inte heller så romantiskt. Men vi är alla olika =).
    Om du är orolig att han inte ska få någon svensexa kanske du kan prata med chefen och hon pratar med männen på företaget och de gör något för honom senare.

• Lilla My
    tågjäntan skrev 2007-11-29 23:08:23 följande:
    Låter tråkigt om du ska behöva gå sedan. även om du kommer tillbaka. Inte heller så romantiskt. Men vi är alla olika =).Om du är orolig att han inte ska få någon svensexa kanske du kan prata med chefen och hon pratar med männen på företaget och de gör något för honom senare.
    Eller så pratar du med chefen så hon kan fixa en svensexa för honom med de andra på jobbet.
  • tanjaochtomas2008

Ja så kan jag ju göra

tågjäntan skrev 2007-11-29 23:08:23 följande:
    Låter tråkigt om du ska behöva gå sedan. även om du kommer tillbaka. Inte heller så romantiskt. Men vi är alla olika =).Om du är orolig att han inte ska få någon svensexa kanske du kan prata med chefen och hon pratar med männen på företaget och de gör något för honom senare.
  • Skogsstjärna01

OM jag var du skulle jag röva bort honom en annan helg och göra något mysigt, gå ut och äta middag eller så.

Du kan ju nämna för hans chef, efter frieriet när ni planerar bröllop och har valt datum, att du är rädd att han inte får någon svensexa och kanske hinta lite fint om att det vore kul om hans kompisar på jobbet fixade något.

Svar på tråden Fria på julbord