brudtärneproblem...
Hej på er!
Nu behöver jag lite feedback...
Jag har en syster som ska vara brudtärna tillsammans med min sambos dotter och hans syster.
Hon har nu hittat en klänning på nätet som hon är helt såld på. Den är jättefin och vi har letat efter en återförsäljae i flera månader nu. Nu har hon ätligen hittat den i en butik som kan ta hem den men den kostar betydligt mer än vad de andra 2 har råd med. Nu har jag skickat henne förslag på andra modeller som ser jättefina ut i samma stil och som jag som brud tycker är helt ok.
Vi kom överens från början om att alla ville se likadana ut och därför la vi kostnadsnivån betydligt lägre.
Skulle tro att det är våra föräldrar som betalar för klänningen då hon är fattig student.. Jag hade en liten pratstund med min kära syster-yster härom dagen och hon är helt låst på just den klänningen.
Hon har tittat på dem andra modellerna och säger i princip att de inte duger. jag börjar känna att hon måste ta lite hänsyn till de andra tärnorna, de vet jag INTE har råd med den prisklassen. (Det är dessutom jag och m2b som kommer att få betala för hans dotters klänning och vi har ingen jättebudget.)
När jag påpekar att den är dyr så säger hon bara att jag inte kan begära att hon ska hoppa i en stass som hon inte trivs i.
Jag tycker att hon inte riktigt tar hänsyn till att det faktiskt är mitt bröllop, att det är fler tärnor och att hon får anpassa sig lite efter situationen.
Jag tycker det är jättesvårt att prata med henne om det här för att hon direkt tror att jag går till angrepp på henne. Hur ska jag säga detta utan att hon blir stött??
Det jag vill säga egentligen är att hennes roll som brudtärna är att stötta mig och faktiskt ta hänsyn till vad jag vill att mina tärnor har på sig, jag menar, jag skulle aldrig drömma om att sätta på henne nåt som hon verkligen inte trivdes i men hon får ju faktiskt oxå anpassa sig lite och komromissa!
Nu blev det ett låååångt inlägg men snälla ge mig lite råd, och konstruktiva tips för jag lider av situationen! Jag kanske uppfattas som gnällig och då får ni gärna påpeka det men jag är livrädd att et ska fortsätta i samma stil och att hon inte alls finns där för mig i slutändan...
Tack på förhand!