• wegi

barn innan eller efter

hej
    jag är så väldigt sugen på barn just nu och allt känns rätt har jobb osv..men jag har alltid velat ha bröllop innan och sedan barn..men vi ha tänkt gifta oss o juli08 och då blir det länge tills vi får ett barn...och vi skall börja försöka först efetr det..vad tycker ni?

• Svar på tråden barn innan eller efter
  • Liinda_e

inte för att det spelar roll EGENTLIGEN men vi ville gifta oss innan barn så då gjorde vi det

• malous

... det är ju inte mer än ett halvår som skiljer egentligen och då har ni ju giftemålet avklarat och kan fokusera helt på att skaffa barn.

• 2008-08-09

Sitter i samma sits. Vill MER än gärna nu men vi gifter oss aug-08. Karln min vill försöka nu iaf men inte jag, så vi väntar. Går nog fortare än man tror nu när planeringen till bröllopet kommer igång på allvar också.

• mysifer

vi kommer att gifta oss först och sen försöka bli med barn. egentligen vill jag ha bebis så fort som möjligt men vi läser båda två så det är inte särskilt praktiskt ekonomiskt..min m2b är färdig med sin utbildning när vi gifter oss och jag kommer att ha drygt en termin kvar så det blir nog (tyvärr) till att vänta..synd att pengar ska styra så mycket.

• mrsD

vi gifter oss oxå i juli -08 och vi kompromissade
    jag har slutat me p-piller o vi kör utan skydd o så har vi sagt att, blir d ngt så blir d, annars blir d senare
    Eftersom jag ätit p-piller ganska länge (7år) så kommer d me störta säkerhet att dröja. har varit utan nu i 3 månader och har inte hänt ngt än..

• Lady o Lufsen

Vad är viktigt med ett bröllop innan barn...är det "rätt" ordning eller är det något annat?

• mysifer

det lever väl kvar sen förr i tiden när det var syndigt att ha sex innan äktenskapet antar jag..sen är det ju mer praktiskt att vara gifta eftersom man annars måste intyga faderskap.

• Lady o Lufsen

Är det så för er- att ni anser att sex innan äktenskap är synd?
    Då kanske det är idé att vänta...

Att intyga faderskapet är inga konstigheter...bara gå till kommunen och skriva på att papper.

• MrsFellerA

Vi vill ha barn imorgon! Men jag vill inte gifta mig gravid - vill kunna dricka champagne och njuta av den dagen. Vill inte heller riskera att behöva må dåligt på min bröllopsdag. Att vi också gifter oss utomlands spelar viss roll...när det är första barnet känner jag inte för att åka utomlands när jag är i fjärde månaden - speciellt inte till ett land i Asien.

Jag vet att det är supertråkigt...men vad är mest praktiskt? Det kommer aldrig att finnas den utlimata tiden för att skaffa barn, men den kan vara med eller mindre ultimat.

Vi ni åka på bröllopsresa? Det kanske inte är så festligt när du är 6 månader gången? Och inte lär det finnas alltför mycket tid till det senare...

6 månader kommer att gå fort! När ni väl är igång för fullt med allt planerande och fixande kommer ni att vilja ha ännu mer tid...och vips är ni där - er bröllopsdag och er bröllopsnatt!! Då tänker iaf jag och m2b sätta igång...

Men...oavsett vilka råd ni får här på BT måste ni till slut välja det som känns rätt för er. Lycka till!!!

Svar på tråden barn innan eller efter