• tofflisar

vitt och silver

Hej!

Letar efter exempel på inbjudningar, program etc i färgerna vitt och silver. Vi vill håla det stilrent och enkelt men med en känsla av lyx.. ehh.. fattar ni? Kan kanske bli tråkigt med de färgerna så jag letar efter bildexempel.

Kram!

• Svar på tråden vitt och silver
  • Nymåne

kolla på romance.se och kortdesign.se De har en hel del!Vi ska ta våra från kortdesign, de med två silverhjärtan! Inte så lyxiga, men klassiska!

• tofflisar

Tack! Tycker oxå de är snygga.. hmm.. kan bli dem

• bridesilly

jag har dom från kortdesign med silverhjärtan, jättefina när man fick hem dom. Så nöjd

Vi har vitt silver och grönt som temafärger så vi valde olivgrönt som textfärg på korten!

• EdLi

Vi har också vitt silver och grönt, korten var vita med ett grönt sidenband runt och en vit torrembossad kalla. Skrev ut texten på ett grönt papper. Bild finns i mitt galleri.

• liscar

Hej vi har också tänkt vitt och silver. Jag skrev våra inbjudningar på datorn på ett vitt ihopvikt papper. På framsidan strå det inbjudan i silver och så satte jag ett brett vitt sidenband lodrätt över och avslutade det hela med att sätta en silversigill på sidenbandet med ringar på. Väldigt stilrent och snyggt tycker jag. Har tänkt att köra samma stil på vigsel- och festprogrammet. Där skippar jag sigillstämpeln utan infogar bara ett silvrigt hjärta bakom våra namn. Lite svårt att förklara men hoppas att det var till någon hjälp.

• tofflisar

Låter jättefint! Du har inga bilder?

liscar skrev 2007-12-18 21:27:18 följande:
    Hej vi har också tänkt vitt och silver. Jag skrev våra inbjudningar på datorn på ett vitt ihopvikt papper. På framsidan strå det inbjudan i silver och så satte jag ett brett vitt sidenband lodrätt över och avslutade det hela med att sätta en silversigill på sidenbandet med ringar på. Väldigt stilrent och snyggt tycker jag. Har tänkt att köra samma stil på vigsel- och festprogrammet. Där skippar jag sigillstämpeln utan infogar bara ett silvrigt hjärta bakom våra namn. Lite svårt att förklara men hoppas att det var till någon hjälp.
  • Miss Blue

Hur torrembossar man???

EdLi skrev 2007-11-26 16:31:19 följande:
    Vi har också vitt silver och grönt, korten var vita med ett grönt sidenband runt och en vit torrembossad kalla. Skrev ut texten på ett grönt papper. Bild finns i mitt galleri.
  • EdLi

Sök på torrembossing på google, så får du fram bilder hur man gör.

• liscar

I mitt galleri finns det någon bild på fest- och vigselprogrammet. Tyvårr har jag ingen bild på inbjudningskorten

• fiapalle

Vi har gjort våra kort själv, har vitt, olivgrönt och guld som färgtema. "Botten" på kortet är gjort i guldig kartong, vi har sedan printat texten på ett vitt naturpapper (ovanpå en mycket suddig bild av mig och min blivande) Vi har sedan avslutat det hela med ett olivgrönt sidenband i kanten, ska fota dem och lägga in dem i fotoalbumet så snart jag skickat ut dem, är verkligen superduper nöjd. De bleb slirrena men samtidgt grymt personliga med tanke på bilden på mig och min blivande. Lycka till!!!

• lillapinglan

Skulle kunna skicka kort på mina som är i vitt och silver.
    Skriv din mail i min gb så fixar jag det så fort jag hinner, jobbar sent ikväll men kan fixa det imorgon fm.

• Vinterbruden 08

Jag håller på och fixar våra kort som kommer gå i vitt och silver.. Tar ett vitt papper som jag viker i tre delar (från bredden) och sen har jag klippt ut en remsa fint silverpapper med lite mönster i som lägger som en bård som går neråt på kortet och sen så har jag köpt en fin tjock silvertråd som jag knyter på (över bården) hmm undrar om du förtår.. Ska pröva ta bild med mobilen.. Väldigt enkelt, elegant och stilrent tycker iaf vi

Svar på tråden vitt och silver